Στα αναπτυξιακά βήματα της Trade Logistics αναφέρεται ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ανέστης Παρταλίδης, σημειώνοντας παράλληλα ότι η άνοδος των διακινούμενων όγκων, λόγω της ανάπτυξης της εγχώριας οικονομίας, οδηγεί σε επενδύσεις σε σύγχρονα κτίρια και τεχνολογικές λύσεις.
-Πως εξελίχθηκε το 2023 για την Trade Logistics και ποιες είναι οι προοπτικές για το 2024;
-To 2023 ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο πρόγραμμα επενδύσεων σε καινοτόμα συστήματα αυτοματισμού. Το 2022 λειτούργησε η δεύτερη πλήρως αυτοματοποιημένη εγκατάσταση μας στα Οινόφυτα, που σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα της Intersport στην Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο.
Το 2023 ξεκίνησε να λειτουργεί στην εγκατάσταση μας, στο Σχηματάρι, το νέο σύστημα αυτοματισμού για την εξυπηρέτηση των πελατών του ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά και των φυσικών καταστημάτων της ΙΚΕΑ.
Αμφότερα τα συστήματα υποστηρίζουν την συλλογή και συσκευασία τεμαχίων και είναι εξοπλισμένα με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις στα intralogistics.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασίες και με εταιρείες εκτός του Ομίλου FOURLIS, σχεδιάζοντας παράλληλα τις νέες επεκτάσεις των εγκαταστάσεων μας, ώστε να διευρύνουμε το πελατολόγιο
Επίσης το 2023 ξεκινήσαμε να εξυπηρετούμε τα φυσικά καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα HOLLAND & BARRETT, τη νέα δραστηριότητα του Ομίλου FOURLIS στον κλάδο υγείας και ευεξίας.
Στο τέλος το 2023, μετά από διεθνή διαγωνισμό, μας ανατέθηκε η δημιουργία και λειτουργία νέου κέντρου διανομής της Ιnter IKEA στην Ελλάδα. Από το κέντρο αυτό σε πρώτη φάση θα τροφοδοτούνται οι franchisee της ΙΚΕΑ σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο, Ισραήλ και Ιορδανία.
Αυτή θα είναι μια από τις πολύ λίγες επενδύσεις σε logistics που θα έχει προστιθέμενη αξία σε φορτίο διερχόμενο από τη χώρα μας. Θα καταβάλουμε κάθε προσπάθεια η επένδυση αυτή να πετύχει όλους τους στόχους της για να προσελκύσει και άλλες παρόμοιες επενδύσεις στη χώρα μας.
Οι προοπτικές για το 2024 είναι θετικές. Μέχρι σήμερα προσφέραμε υπηρεσίες αποκλειστικά στις εταιρείες του Ομίλου FOURLIS. Έχουμε ήδη ξεκινήσει συνεργασίες και με εταιρείες εκτός του Ομίλου μας και σχεδιάζουμε και νέες επεκτάσεις των εγκαταστάσεων μας για να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας.
-Ποιες είναι οι τάσεις στη σύγχρονη αποθήκευση;
-Προτιμώ να αναφερθούμε στις τάσεις στα σύγχρονα intralogistics. Η διείσδυση των νέων τεχνολογικών λύσεων συνεχώς διευρύνεται.
Ολοένα και περισσότερες εταιρείες θα επενδύουν σε σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις, εάν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές. Σε αυτό συμβάλει και η έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό. Ανασταλτικοί παράγοντες για επενδύσεις σε καινοτόμες τεχνολογίες είναι το υψηλό κόστος των τεχνολογιών αιχμής που συνεχώς εξελίσσονται και το μέγεθος της ελληνικής αγοράς.
Θα πρέπει να επισημάνω ότι με την εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ο ανταγωνισμός πολλών ελληνικών εταιρειών δεν περιορίζεται πλέον στα όρια της ελληνικής επικράτειας. Αν λοιπόν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, πρέπει να επενδύσουν σε σύγχρονα συστήματα για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
-Διανύει περίοδο ανάπτυξης ο εγχώριος κλάδος των logistics; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποιες οι παθογένειες;
-Η ανάπτυξη των διακινούμενων όγκων, λόγω της ανάπτυξης της οικονομίας της χώρας οδηγεί σε επενδύσεις σε σύγχρονα κτίρια και σε τεχνολογικές λύσεις.
Επίσης η ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει συμβάλει σε σημαντικό ποσοστό σε αυτό.
Η γεωγραφική θέση της χώρας και ο εκσυγχρονισμός όλων των υποδομών, λιμάνια, δρόμοι, σιδηροδρομικό δίκτυο, που είναι σε εξέλιξη, είναι παράγοντες που επηρεάζουν θετικά την ανάπτυξη των logistics.
Η Πολιτεία έχει αντιληφθεί τη συνεισφορά που έχουν τα σύγχρονα logistics στην ανάπτυξη της οικονομίας και έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην εξέλιξη του νομοθετικού πλαισίου.
Η ψηφιοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης έχει συμβάλει στην μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά υπάρχουν αρκετά που πρέπει να γίνουν και κυρίως να εφαρμοστούν όσα αποφασίζονται.
Μπορεί να δοθεί μεγαλύτερη ώθηση στην ανάπτυξη, εάν λυθούν θέματα χωροταξίας, χρήσης γης κλπ, θέματα τα οποία έχουν λύσει οι γειτονικές μας χώρες που προσελκύουν περισσότερους επενδυτές.
Τέλος, πιστεύω ότι θα πρέπει να αναβαθμίσουμε το θέμα των βιώσιμων logistics με λύσεις τολμηρές και σύγχρονες.
Με την υποχρέωση μέτρησης του ανθρακικού αποτυπώματος και της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών στις στέγες των νέων αποθηκευτικών κτιρίων, έχουν γίνει βήματα προόδου, αλλά χρειάζονται και άλλα, κυρίως στις εμπορευματικές μεταφορές.
Θα πρέπει όλοι να κατανοήσουμε ότι η βιώσιμη ανάπτυξη θα έχει κόστος, αλλά δεν υπάρχει κανένα χρονικό περιθώριο για ολιγωρία.
*Αναδημοσίευση από την «Ανασκόπηση Υποδομών και Μεταφορών 2023 – itr 2023» που συνεκδίδουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.