Στο πλαίσιο του μεγάλου αφιερώματος του metaforespress.gr στην cargo κοινότητα του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» και το πώς αντιμετώπισε την περίοδο της πανδημίας του Covid – 19, συνομιλήσαμε με τον κ. Εμμανουήλ Ιερεμία, Manager Air Network της FedEx σε Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Ο κ. Ιερεμίας υπογραμμίζει ότι, από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2020, η FedEx μετέφερε πάνω από 29.000 τόνους μέσων ατομικής προστασίας σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, υποστηρίζει ότι η πανδημία έφερε στο προσκήνιο τη μαζική στροφή της αγοραστικής συμπεριφοράς προς το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C, αντίθετα με το B2Β, το οποίο μειώθηκε.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Η πανδημία του κορωνοϊού επέφερε αρνητικές συνέπειες και μεγάλες αλλαγές στον κλάδο των αερομεταφορών. Είναι όντως η μεγαλύτερη κρίση που έχει γνωρίσει ο κλάδος;
-Η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την παγκόσμια οικονομία και συνεχίζει να έχει επιπτώσεις σε όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των εταιριών μεταφορών και logistics, όπως η δική μας.
Πρόσφατα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) χαρακτήρισε την πανδημία ως μια «κρίση που δε μοιάζει με καμιά άλλη», ανέφερε ότι η πανδημία έχει προκαλέσει ευρύτερη και βαθύτερη ζημιά στην οικονομική δραστηριότητα σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, ενώ προβλέπει μείωση της παγκόσμιας ανάπτυξης κατά 4,9% για το τρέχον ημερολογιακό έτος.
Η πανδημία έφερε στο προσκήνιο τη μαζική στροφή της αγοραστικής συμπεριφοράς προς το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C
Στις θερινές οικονομικές προβλέψεις της για το 2020, η ΕΕ προβλέπει ότι η οικονομία της ζώνης του ευρώ θα συρρικνωθεί κατά 8,7% το 2020, ενώ θα σημειώσει ανάπτυξη κατά 6,1% το 2021.
Η οικονομία της ΕΕ προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά 8,3% το 2020 και να σημειώσει ανάπτυξη κατά 5,8% το 2021.
Η έκταση των οικονομικών επιπτώσεων της παγκόσμιας πανδημίας είναι ιδιαίτερα εμφανείς στον ευρύτερο κλάδο των αερομεταφορών, ο οποίος αντιμετωπίζει τεράστιες οικονομικές πιέσεις και ένα αβέβαιο μέλλον.
-Την περίοδο της πανδημίας αναδείχτηκε ο ρόλος και η σημασία του air cargo, καθώς διασφάλισε την εύρυθμη διακίνηση προϊόντων υγειονομικού υλικού και όχι μόνο. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετώπισε η FedEx;
-Όλο αυτό το διάστημα, η FedEx βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών για τη διατήρηση των εμπορικών ροών και την παράδοση αγαθών σε όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο της παγκόσμιας αντιμετώπισης του COVID – 19.
Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2020, μεταφέραμε πάνω από 29.000 τόνους μέσων ατομικής προστασίας σε όλο τον κόσμο για να βοηθήσουμε στην καταπολέμηση του COVID-19. Περίπου το 46% των αποστολών αφορά μάσκες.
Γνωρίζουμε πολύ καλά το ρόλο που έχουμε αναλάβει και στηρίζουμε τους πελάτες μας και τις κοινότητες με ασφαλή και αποτελεσματικό τρόπο.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ζήτηση B2B μειώθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο, επειδή πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να κλείσουν.
Καθώς οι εμπορικές αερογραμμές περιόρισαν τα δίκτυά τους, η μείωση της χωρητικότητας των διηπειρωτικών πτήσεων οδήγησε σε αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες μας International Express.
Έτσι, αυξήσαμε τη συχνότητα και τη χωρητικότητα των πτήσεών μας, τόσο στα δρομολόγια Ατλαντικού όσο και στα δρομολόγια Ειρηνικού, και συνεχίζουμε να προσαρμοζόμαστε.
Μια δεύτερη συνέπεια της πανδημίας είναι ότι έφερε ακόμη περισσότερο στο προσκήνιο τη μαζική στροφή της αγοραστικής συμπεριφοράς προς το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C: ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε, καθώς οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι.
H FedEx διαθέτει μια σειρά από υπηρεσίες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της στροφής προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ συνεχίζουμε να επενδύουμε στις δυνατότητές μας σε αυτόν τον τομέα ώστε να αναπτυχθούμε ακόμη περισσότερο.
-Πόσες πτήσεις cargo εξυπηρετήσατε στο αεροδρόμιο της Αθήνας;
-Ο αριθμός των πτήσεων κυμάνθηκε στον ίδιο μέσο όρο για την εταιρεία μας.
-Υπάρχουν εκτιμήσεις / προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί η εμπορευματική κίνηση το χειμώνα;
-Κανείς δε γνωρίζει ακόμα τη μορφή, το ρυθμό και το χρόνο ανάκαμψης στην Ευρώπη, όμως είμαστε σε θέση να στηρίξουμε με σθένος τις προσπάθειες για ανάκαμψη, επεκτείνοντας το δίκτυό μας, ώστε να προσαρμοστούμε στη μεταβαλλόμενη ζήτηση και στην ανάγκη για νέες υπηρεσίες.