Εξαγορές / συγχωνεύσεις στον κλάδο των Third Party Logistics εξετάζει η ΠΑΕΓΑΕ (αποτελεί θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας), όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Χαιρέτας, σε συνέντευξη στο metaforespress.gr.
Ο κ. Χαιρέτας επισημαίνει ότι η ΠΑΕΓΑΕ θα προχωρήσει σε επενδύσεις 20 εκατ. στην επόμενη 5ετία, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται η επέκταση αποθηκών, η συμμετοχή στα city logistics του δήμου Αθηναίων και η ενίσχυση των υπηρεσιών του τομέα «Μεταφορά και Αποθήκευση Οχημάτων».
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της ΠΑΕΓΑΕ αφήνει «ανοιχτό» το ενδεχόμενο συμμετοχής στο διαγωνισμό για το Θριάσιο Ε/Κ, τάσσεται υπέρ των ιδιωτικοποιήσεων λιμένα και σιδηροδρόμου και διαπιστώνει ότι ο νόμος για τα logistics είναι… ανενεργός.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Πως κινήθηκε το 2015 για την ΠΑΕΓΑΕ;
-Το 2015 ήταν μια πάρα πολύ καλή χρονιά, τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών, όσο και κερδοφορίας. Οι πωλήσεις έφτασαν τα 14 εκατ. και τα καθαρά κέρδη προ φόρων τα 1,4 εκατ. Επίσης, ολοκληρώθηκε το 4ετές πλάνο αναδιοργάνωσης της εταιρείας, με στόχο την μετατροπή της σε έναν από τους μεγαλύτερους «παίκτες» της εγχώριας αγοράς logistics.
H ριζική αναδιοργάνωση αποτυπώθηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2015. Ο κύκλος εργασιών μπορεί να φαντάζει μικρός, ωστόσο συνοδεύεται από ισχυρή κερδοφορία. Η εταιρεία δεν έχει δανεισμό και ενδεικτικό είναι ότι αντιπροσωπεύει το 25% των ιδίων κεφαλαίων του κλάδου.
-Μιλήσατε για ριζική αναδιοργάνωση. Σε ποιους άξονες κινήθηκε;
-Η αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρείας στηρίχτηκε σε 10 άξονες, οι σημαντικότεροι των οποίων είναι:
Α. η σωστή στελέχωση. Προσλήφθηκαν εξειδικευμένοι άνθρωποι της αγοράς – κορυφαίοι στο κλάδο τους -,
Β. ο τομέας της μηχανοργάνωσης, όπου έγιναν μεγάλες επενδύσεις,
Γ. η βελτίωση των κτιριακών εγκαταστάσεων και
Δ. η εξωστρέφεια. Θέλουμε και προσπαθούμε να είμαστε εξωστρεφείς συμμετέχοντας σε εκθέσεις και συνέδρια, σε δομές, αλλά και σε επιτροπές / σωματεία (Ελληνική Εταιρεία Logistics, ΙLME, «Εθνική Επιτροπή για την Εφοδιαστική Αλυσίδα»), υιοθετώντας παράλληλα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας με επίκεντρο τους εργαζομένους, το περιβάλλον, την αγορά και την οικονομία. Μάλιστα, φέτος θα εκδώσουμε το πρώτο CSR (Corporate Social Responsibility) report μας.
Γενικότερα, η εταιρεία «ξαναμπήκε στην αγορά» και έγινε αναγνωρίσιμη.
-Ποια είναι η σημερινή επιχειρησιακή κατάσταση της ΠΑΕΓΑΕ;
-Διαθέτουμε στεγασμένους και υπαίθριους αποθηκευτικούς χώρους 120.000 τ.μ. και σε αυτούς θα προστεθούν 80.000. Συνολικά, θα επενδύσουμε τουλάχιστον 20 εκατ. μέσα στην επόμενη 5ετία.
Η ΠΑΕΓΑΕ έχει πολύ μεγάλη επιχειρησιακή ικανότητα. Τέτοια συγκροτήματα, σαν τα δικά μας, έχουν μεγάλη ζήτηση, εξυπηρετώντας τόσο δικές μας ανάγκες, όσο και τρίτων. Να φανταστείτε, σήμερα, έχουμε 98% πληρότητα και για να καλύψουμε άμεσες ανάγκες προχωράμε σε μισθώσεις αποθηκών.
Γενικότερα, μας ενδιαφέρουν οι συνεργασίες και οι εξαγορές που θα προσδώσουν προστιθέμενη αξία, εξάλλου το έχουμε κάνει ήδη μια φορά. Μην ξεχνάτε ότι η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό, σημαντικά ταμειακά διαθέσιμα και μπορεί να μοχλεύσει νέα κεφάλαια για να προχωρήσει σε συνεργασίες/εξαγορές.
-Από εδώ και στο εξής, ποια είναι τα πλάνα σας;
-Στα άμεσα σχέδια συγκαταλέγεται η ενίσχυση των υπηρεσιών του τομέα «Μεταφορά και Αποθήκευση Οχημάτων». Η επένδυση είναι ύψους 1,2 εκατ. και θα ξεκινήσει να υλοποιείται εντός του έτους, δεδομένου ότι το «πάρκο οχημάτων» της εταιρείας είναι το μεγαλύτερο της Ελλάδας.
Επίσης, θα επιδιωχθεί ενεργή συμμετοχή στα City Logistics στον Δήμο Αθηναίων. Η εταιρεία προτίθεται να συμμετάσχει ως «operator» στη προσπάθεια των Δήμων για μια, φιλικότερη προς το περιβάλλον, εφοδιαστική αλυσίδα των κέντρων των πόλεων(ενοποίηση των εμπορευμάτων σε επιλεγμένα κέντρα, μεταφορά προϊόντων με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και πολλά ακόμα πλεονεκτήματα). Για το σκοπό αυτό, έχουμε ξεκινήσει ενημερωτικές επαφές σε χώρες του εξωτερικού, όπως η Ιταλία.
Πέραν των ανωτέρω, μεγάλη βαρύτητα δίνουμε και στην υπηρεσία των «Τίτλων Αποθήκευσης» που χορηγούμε. «Τίτλος Αποθήκευσης» ονομάζεται το εμπορευματόγραφο (αξιόγραφο), που εκδίδεται από την ΠΑΕΓΑΕ και δίνεται στον ιδιοκτήτη (αποθέτη) εμπορευμάτων ή πρώτων υλών, ο οποίος μπορεί να το χρησιμοποιήσει προς χρηματοδότηση με ενέχυρο τα εμπορεύματά του.
-Στο διαγωνισμό για το Θριάσιο Ε/Κ θα συμμετάσχετε;
-Μας ενδιαφέρει το Θριάσιο, είμαστε σε συζητήσεις για την σύσταση κοινοπρακτικού σχήματος, ωστόσο δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση. Εξετάζουμε κι άλλες εναλλακτικές, όπως τη σύνδεση των δικών μας εγκαταστάσεων με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Μάλιστα, έχουμε καταρτίσει και σχετικές μελέτες.
-Οι ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων και του σιδηροδρόμου θα επιφέρουν αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών;
-Αναμφισβήτητα, η παραχώρηση του Θριασίου και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία, αφού π.χ. στο Θριάσιο μεγάλο τμήμα θα εκχωρηθεί για μεταποιητικές δραστηριότητες. Στο λιμάνι, είδαμε την ανάπτυξη των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους.
-Έχει τεθεί σε ισχύ ο νόμος για τα logistics;
-Ο νόμος είναι – ουσιαστικά – ανενεργός, αφού χρειάζεται να κατατεθεί η δευτερογενής νομοθεσία για ποικίλα θέματα, όπως π.χ. για τις αδειοδοτήσεις των αποθηκών. Η «Εθνική Επιτροπή για την Εφοδιαστική» κάνει καλή δουλειά, βελτιώνοντας την εικόνα του κλάδου, τόσο σε θεσμικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο.
Συνοπτικά, ο κλάδος των logistics έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, υπό συνθήκες πολιτικής και οικονομικής ομαλότητας.
Χρειάζονται, πάντως, μεγαλύτερα σχήματα. Κανείς από εμάς δεν έχει το μέγεθος, ώστε να παράγει μόνος του προστιθέμενη αξία και βέβαια, είναι αναγκαίο να δοθεί πολύ περισσότερη μέριμνα στην έρευνα, στην εξωστρέφεια και στην στρατηγική ανάπτυξης.