Mε επιστολή της σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, η ΠΟΣ ζητά την συνέχιση της λειτουργίας της υφιστάμενης γραμμής μεταξύ Τιθορέας – Λιανοκλαδίου, μετά την ολοκλήρωση των έργων στη νέα γραμμή.
Η ανακοίνωση της ΠΟΣ
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο έχει ανακοινωθεί επανειλημμένως το προσεχές διάστημα θα ολοκληρωθεί το έργο ΤΙΘΟΡΕΑ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ και θα δοθεί προς κυκλοφορία η νέα σιδηροδρομική γραμμή.
Πέραν των λόγων των οποίων έχουμε αναφέρει πολλές φορές, η υπάρχουσα γραμμή ΤΙΘΟΡΕΑΣ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ, θα πρέπει ν’ αποτελεί εναλλακτική λύση για κυκλοφορία σε οποιαδήποτε περίπτωση.
Σας επισημαίνουμε ότι υφίσταται έντονο ενδιαφέρον της Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδος και των Δήμων για τη συνέχιση της λειτουργίας της, προκειμένου να εξυπηρετείται η περιοχή, μη υπάρχοντος άλλου μέσου μεταφοράς.
Για τους λόγους αυτούς, απαιτείται η γραμμή αυτή να διατηρηθεί σε λειτουργία, γεγονός που προϋποθέτει τη συντήρησή της, αλλά και τη σύνδεσή της εκατέρωθεν (ΤΙΘΟΡΕΑ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ), ώστε να δύναται να πραγματοποιηθεί ασφαλή κυκλοφορία.
Παρά το ότι οι εργασίες σύνδεσης στην Τιθορέα έχουν πραγματοποιηθεί, στο Λιανοκλάδι η σύνδεση γίνεται στην έβδομη γραμμή, η οποία όμως δεν οδηγεί σε κρηπίδωμα και για την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών απαιτείται η παλινδρόμηση της αμαξοστοιχίας. Το ζήτημα είναι γνωστό και τεχνικά πραγματοποιήσιμο.
Κατόπιν τούτων, ζητάμε να προχωρήσετε σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη σύνδεση της γραμμής στο Λιανοκλάδι στο πλέγμα της κυκλοφορίας που καταλήγει σε αποβάθρες, καθώς και τη διατήρησή της στα προβλεπόμενα επίπεδα συντήρησης, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφάλεια της κυκλοφορίας της.
Οπωσδήποτε πρέπει να συνεχιστεί η λειτουργία αυτού του κομματιού της γραμμής, και σε δεύτερη φάση να ηλεκτροδοτηθεί. Οι ενδιάμεσοι σταθμοί μπορούν καί πρέπει να εξυπηρετηθούν με μιά μικρή αμαξοστοιχία ανταποκρίσεων, από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι (και αντιστρόφως).
Όχι μόνον επειδή η κατάργηση της γραμμής σημαίνει ουσιαστική συγκοινωνιακή εγκατάλειψη των περιοχών που συνέδεε, αλλά σημαίνει και ότι ουσιαστικά το τραίνο εξυπηρετεί μόνον Αθήνα και Θεσσαλονίκη. (Άρα, εμείς οι υπόλοιποι γιατί να το χρησιμοποιήσουμε; Εγώ διαμένω στον Βόλο, αλλά έχω φιλαράκια σε χωριά πέριξ του Μπράλου και μ’ ενοχλεί που οι αμαξοστοιχίες δεν σταματάνε πλέον στον συγκεκριμένο σταθμό. Δεν μπορώ πλέον να αποφύγω το οδήγημα και τα διόδια στην εθνική οδό.)
Το ίδιο εσφαλμένες είναι και οι καταργήσεις άλλων κομματιών της γραμμής, πχ αυτή που περνούσε μέσα από τον Πλαταμώνα. Τόσος κόσμος πήγαινε γιά μπάνια με το τραίνο και με μικρό κόστος, άρα πέφτει πλάκωμα στον ΟΣΕ να βγάλει μερικές -έστω εποχιακές- εισπράξεις παραπάνω, ορίζοντας κάποια τοπική μικρή αμαξοστοιχία με ανταπόκριση;
Κι ας μή μιλήσουμε γιά πχ μελλοντική επέκταση της γραμμής από Μπράλο μέχρι Αράχωβα (χειμερινός τουρισμός)… και, γιατί όχι, κάποτε στο μέλλον μέχρι Ιόνιο. Ας μείνουμε στα ήδη υπάρχοντα και εφικτά. Το να μιλάμε απλώς γιά εκμετάλλευση των καταργημένων κομματιών της γραμμής μονάχα γιά τουριστικούς λόγους (εκδρομικοί συρμοί με ατμομηχανές, γραφικά τοπία, κτλ), κι αυτοί όποτε και εάν τύχουν, είναι …γραφικότητα. Τα κομμάτια αυτά της γραμμής εξακολουθούν να είναι χρηστικά, και ως τέτοια πρέπει ν’ αντιμετωπίζονται.
Δεν λέω κάτι πρωτότυπο. Σ’ όλη την Ευρώπη έτσι ακριβώς μεταχειρίζονται τις παλιές γραμμές.
Ευχαριστώ και συγνώμη γιά τη μακρηγορία.