Πλησιάζει η ημέρα της κρίσης για το σπουδαιότερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το Ηράκλειο – Χανιά, το οποίο θα κατασκευαστεί μέσω σύμβασης παραχώρησης.
Στις 8 Μαΐου είναι προγραμματισμένη η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών για τον αυτοκινητόδρομο, μήκους 157 χλμ.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,75 δις, εκ των οποίων έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Στο έργο έχει ενταχθεί και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση.
Το έργο αυτό διεκδικούν οι εξής εταιρείες – σχήματα:
- ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις,
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
- ΑΒΑΞ,
- VINCI,
- Κοινοπραξία ACCIONA CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Επί του παρόντος παραμένει άγνωστο εάν θα κατατεθούν 5 επιμέρους δεσμευτικές προσφορές ή θα σημειωθούν «απώλειες».
Το τμήμα αυτό του ΒΟΑΚ, το Ηράκλειο – Χανιά, θεωρείται εκείνο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία, άρα με τις μεγαλύτερες ταμειακές ροές.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Έως σήμερα, έχουν σημειωθεί εξελίξεις σε τελικό στάδιο στα άλλα δυο τμήματα του ΒΟΑΚ. Το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου είναι το Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 169 εκατ. ευρώ, που εκτελείται ως κλασικό δημόσιο έργο από την Άκτωρ.
Το δεύτερο τμήμα, το Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ. και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε, μέσω ΣΔΙΤ, στην κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ (όμιλος ΓΕΚ Τέρνα) – Άκτωρ Παραχωρήσεις (Ελλάκτωρ) – Intrakat. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε την Κυριακή.