Σύμφωνα με τον όμιλο Singapore Airlines, το Μάρτιο του 2023, η επιβατική κίνηση του έφθασε στο 79% των επιπέδων πριν από την πανδημία, υψηλότερα από το μέσο όρο του 58% για τις διεθνείς πτήσεις των αεροπορικών αερογραμμών της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού.
Η Singapore Airlines και η Scoot μετέφεραν συνολικά 26,5 εκατομμύρια επιβάτες, εξαπλάσιο αριθμό επιβατών από το προηγούμενο έτος.
Οι συντελεστές πληρότητας επιβατών για τον όμιλο βελτιώθηκαν κατά 55,3 ποσοστιαίες μονάδες στο 85,4%, το υψηλότερο ποσοστό στην ιστορία του ομίλου, ρεκόρ τόσο για την Singapore Airlines (85,8%) όσο και για τη Scoot (83,9%).
Τα έσοδά του για το οικονομικό έτος 2022/23 αυξήθηκαν κατά $10.160 εκατ. (+133,4%) και ανήλθαν στο ποσό ρεκόρ των $17.775 εκατ.
Τα έσοδα από τις επιβατικές πτήσεις αυξήθηκαν κατά $10.560 εκατ. (+376,3%) σε $13.366 εκατ., καθώς η κίνηση αυξήθηκε κατά 449,9%, ξεπερνώντας την αύξηση της χωρητικότητας κατά 94.
Τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε επίπεδα ρεκόρ $2.692 εκατ. αντιστρέφοντας τη ζημία των $610 εκατ. της χρήσης 2021/22. Τα λειτουργικά κέρδη της Singapore Airlines σημείωσαν ρεκόρ ύψους $2.601 εκατ. και αυξήθηκαν κατά $2.713 εκατ. σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Η Scoot πέτυχε ρεκόρ λειτουργικών κερδών ύψους $148 εκατ., αυξημένα κατά $602 εκατ. από το οικονομικό έτος 2021/22.
Όσον αφορά στα καθαρά κέρδη, ο όμιλος της Singapore Airlines σημείωσε ρεκόρ ύψους $2.157 εκατ. για το συγκεκριμένο οικονομικό έτος, έναντι καθαρών ζημιών ύψους $962 εκατ. το προηγούμενο έτος (+$3.119 εκατ.).
Αυτό οφείλεται κυρίως στις καλύτερες λειτουργικές επιδόσεις ( +$3.302 εκατ.) και τις χαμηλότερες καθαρές χρηματοοικονομικές δαπάνες (+$338 εκατ.), μια αντιστάθμιση που προέκυψε εν μέρει από μια φορολογική δαπάνη έναντι μιας φορολογικής πίστωσης πέρυσι (-$615 εκατ.).
«Το ρεκόρ οικονομικών επιδόσεων του ομίλου της Singapore Airlines για το οικονομικό έτος 2022/23 είναι μία αναγνώριση της προορατικής στρατηγικής του ομίλου, της προληπτικής προετοιμασίας που έγινε όταν τα σύνορα παρέμεναν κλειστά, καθώς και της σκληρής δουλειάς και της αφοσίωσης των εργαζομένων του.
Η εύρωστη οικονομική θέση του ομίλου, η δέσμευσή του να προσφέρει στους πελάτες του τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, καθώς και η αυξημένη ευελιξία και ανθεκτικότητά του που προέκυψε από την πανδημία Covid-19, θα του επιτρέψουν να διατηρήσει την ηγετική του θέση στον κλάδο», αναφέρει ο Τάκης Δημητρίου, επικεφαλής της Asian Aviation, GSA της Singapore Airlines και Scoot για Ελλάδα και Κύπρο.
Μελλοντικές προβλέψεις
Οι γεωπολιτικές και μακροοικονομικές αβεβαιότητες, καθώς και ο υψηλός πληθωρισμός δαπανών θα μπορούσαν να αποτελέσουν προκλήσεις για την αεροπορική βιομηχανία τους επόμενους μήνες. Αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μετριαστεί τους τελευταίους μήνες, παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.
Καθώς ο ανταγωνισμός αναμένεται να αυξηθεί με τη δημιουργία μεγαλύτερης χωρητικότητας στα διεθνή δρομολόγια, ο όμιλος θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις ώστε να ανταποκριθεί γρήγορα και ευέλικτα.
Για να προετοιμαστεί για το μέλλον, ο όμιλος έλαβε σειρά στρατηγικών αποφάσεων, όπως συνεχή επέκταση του δικτύου του μέσα από στενότερη συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες με παρόμοια φιλοσοφία, προτεινόμενη συγχώνευση της Air India και της Vistara για την ενίσχυση της παρουσίας της Singapore Airlines στην ταχέως αναπτυσσόμενη ινδική αεροπορική αγορά, καθώς και την απόφαση της Scoot να μισθώσει εννέα αεροσκάφη Embraer E190-E2 και να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε δευτερεύοντα σημεία της περιοχής.
Παράλληλα, παρά την πανδημία, ο όμιλος της Singapore Airlines παρέμεινε προσηλωμένος στη μακροχρόνια στρατηγική του για αγορά και χρήση αεροσκαφών νέας γενιάς. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει περαιτέρω λειτουργική αποτελεσματικότητα και να υποστηρίξει τις συνεχείς προσπάθειες για ουσιαστική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ο όμιλος συνέχισε, επίσης, να επενδύει σε κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες για να ενισχύσει το κορυφαίο εμπορικό σήμα του. Αυτό περιελάβανε την αναβάθμιση των αεροσκαφών Airbus A380 και Boeing 737-8, την ανανέωση των κορυφαίων αιθουσών αναμονής του στον Τερματικό Αεροσταθμό 3 του αεροδρομίου Changi της Σιγκαπούρης και την παραγγελία των ολοκαίνουργιων φορτηγών αεροσκαφών Airbus A350F.