Στη χρήση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) για πτήσεις που αναχωρούν από το Σαν Φρανσίσκο θα προχωρήσει η United Airlines, κάτι που σχεδιάζει να εφαρμόσει εντός του έτους και στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου.
Επιμέλεια: Βάσω Βάσω
Οι εν λόγω αποφάσεις, σύμφωνα με την αεροπορική, θα μπορούσε να οδηγήσουν την εταιρεία στη χρήση περίπου 10 εκατομμύρια γαλονιών βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων το 2023, δηλ. σχεδόν 3 φορές περισσότερα έναντι του 2022 και σχεδόν 10 φορές περισσότερα έναντι του 2019.
«Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι μέσα σε λίγα μόλις χρόνια η United αύξησε εκθετικά τη χρήση των SAF», σχολίασε η γενική διευθύντρια Αειφορίας της αεροπορική Lauren Riley.
Σύμφωνα με την ίδια, «ενώ 10 εκατομμύρια γαλόνια SAF το 2023 αντιπροσωπεύουν ένα κλάσμα αυτού που χρειαζόμαστε, έχουμε κάνει επίσης μεγάλες επενδύσεις σε παραγωγούς που χρησιμοποιούν από αιθανόλη μέχρι φύκια, έως CO2, για να βοηθήσουμε στην αύξηση της διαθέσιμης μελλοντικής μας προσφοράς.
Πιστεύουμε ότι αυτές οι επενδύσεις, μαζί με τη συνεχιζόμενη συνεργασία μας με υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, επιχειρήσεις και άλλες αεροπορικές θα μας βοηθήσουν να κλιμακώσουμε τις προσπάθειες για να επιτύχουμε συγκρίσιμη επιτυχία αντίστοιχη των φ/β και των αιολικά».
Μέχρι σήμερα, η United έχει επενδύσει στη μελλοντική παραγωγή πάνω από 5 δισεκατομμύρια γαλονιών SAF, «περισσότερα από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία», σύμφωνα με την ίδια. Επίσης, χρησιμοποιεί μείγμα SAF στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες από το 2016 και στο αεροδρόμιο Schiphol στο Άμστερνταμ από το 2022.
Ειδικά για το Σαν Φρανσίσκο, οι παραδόσεις SAF ξεκίνησαν τον περασμένο Απρίλιο, με τη United να λαμβάνει 1,5 εκατομμύριο γαλόνια SAF για πτήσεις που αναχωρούν από το αεροδρόμιο.
Το υπόλοιπο των SAF θα χρησιμοποιηθεί στο αεροδρόμιο του Λος Άντζελες και στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ.
Το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου αναμένεται να αρχίσει να λαμβάνει παραδόσεις SAF αργότερα εντός του έτους.