Το νέο Volvo EX30 είναι ένα απόσταγμα όλων των σπουδαίων πραγμάτων που έχει πετύχει η Volvo Cars μέχρι σήμερα: ένα μικρό αμιγώς ηλεκτρικό SUV για τη σύγχρονη εποχή, σχεδιασμένο για να είναι ασφαλές και να έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο μοντέλο Volvo μέχρι τώρα.
Αντιμετωπίζοντας τις εκπομπές στο σύνολο της διαδικασίας παραγωγής και του κύκλου ζωής του Volvo EX30, πετύχαμε να ελαττώσουμε το συνολικό του αποτύπωμα άνθρακα για 200.000 χλμ. οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους*. Πρόκειται για μία μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα μας C40 και XC40 και για ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο μας να ελαττώσουμε τις συνολικές μας εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% στο διάστημα μεταξύ 2018 και 2025.
Ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Volvo EX30 έχει μηδενικές εκπομπές στην εξάτμιση, κάτι το οποίο δεν συνεισφέρει απλώς σε ένα χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, αλλά έχει σημαντικά θετικό αντίκτυπο και στην ποιότητα του αέρα: για παράδειγμα, σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφορνίας, ακόμη και μία μικρή αύξηση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία περιοχή έχει άμεσο θετικό αποτέλεσμα στον αριθμό των επισκέψεων στις εντατικές μονάδες εξαιτίας του άσθματος.
Ωστόσο, για να μειωθεί το συνολικό αποτύπωμα ενός αυτοκινήτου, η ηλεκτροκίνηση δεν είναι αρκετή. Ένα αυτοκίνητο δεν οδηγείται μόνο, αλλά σχεδιάζεται, εξελίσσεται, κατασκευάζεται και μεταφέρεται επίσης. Όλα αυτά τα στάδια προσφέρουν ευκαιρίες για την περαιτέρω μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.
«Το νέο μας EX30 είναι ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους μας για τη βιωσιμότητα», είπε ο επικεφαλής Βιωσιμότητας, Anders Kärrberg.
Όπως τόνισε, «έως το 2025, στοχεύουμε να ελαττώσουμε τις συνολικές μας εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018, μέσω μείωσης 50% στις συνολικές εκπομπές ρύπων στην εξάτμιση και 25% στις εκπομπές από τις λειτουργίες μας, την προμήθεια πρώτων υλών και την εφοδιαστική αλυσίδα, στην πορεία προς την εξέλιξή μας σε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία μέχρι το 2040».
Ανακυκλωμένα υλικά παντού
Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μειώσαμε το ανθρακικό αποτύπωμα του Volvo EX30 κατά 75% σε σχέση με τα τρέχοντα ηλεκτρικά μας μοντέλα; Καταρχάς, σχεδιάζοντας ένα μικρότερο αυτοκίνητο σημαίνει ότι χρειάζεσαι λιγότερα υλικά για να το κατασκευάσεις. Με δεδομένο ότι το αλουμίνιο και ο χάλυβας είναι από τα υλικά που συνεισφέρουν περισσότερο στις εκπομπές CO2 που συνδέονται με την παραγωγή, είναι ακριβώς εδώ που τόσο εμείς όσο και εσείς, ως πελάτες, μπορούμε να κάνουμε τη μεγάλη διαφορά.
Επιπλέον, ενώ χρησιμοποιούμε λιγότερο χάλυβα και αλουμίνιο στην κατασκευή του νέου μας μικρού SUV, ταυτόχρονα αυξάνουμε το ποσοστό τους που είναι ανακυκλωμένο. Περίπου το ένα τέταρτο του συνόλου του αλουμινίου που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του αυτοκινήτου είναι ανακυκλωμένο, ενώ το ίδιο ισχύει και για περίπου το 17% όλου του χάλυβα, κάτι που μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική επίπτωση από αυτά τα υλικά.
Η ίδια προσέγγιση εφαρμόζεται και στο εσωτερικό, καθώς το πιο βιώσιμο εξάρτημα είναι το εξάρτημα που δεν υφίσταται. Με οδηγό τη βελτιστοποίηση ως αρχή βιώσιμης σχεδίασης για το εσωτερικό του Volvo EX30, οι σχεδιαστές μας κατάφεραν να συγκεντρώνουν σε ένα εξάρτημα πολλαπλές λειτουργίες. Αυτό μειώνει τον αριθμό των τμημάτων που χρειάζονται στο εσωτερικό χωρίς συμβιβασμούς στη λειτουργικότητα.
Τα υλικά που χρησιμοποιούνται για το Volvo EX30 αποτελούν επίσης συνεισφορά σε μία πιο βιώσιμη προσέγγιση για τη δημιουργία νέων αυτοκινήτων. Περίπου το 17% όλων των πλαστικών του αυτοκινήτου, από εξαρτήματα του εσωτερικού έως τους προφυλακτήρες, είναι ανακυκλωμένα – πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ όλων των αυτοκινήτων Volvo έως σήμερα.
Ακόμη ένα βήμα προς την κλιματική ουδετερότητα
Ένα άλλο κρίσιμο πεδίο για τη μείωση των εκπομπών είναι η διαδικασία της παραγωγής και η εφοδιαστική αλυσίδα, για παράδειγμα η χρήση καθαρής ενέργειας. Το Volvo EX30 θα κατασκευάζεται σε εργοστάσιο που τροφοδοτείται σε μεγάλο βαθμό από κλιματικά ουδέτερη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένης 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας.
Όσον αφορά την αλυσίδα εφοδιασμού, το 95% των κύριων προμηθευτών μας για το αυτοκίνητο δεσμεύτηκε για τη χρήση 100% ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή τους έως το 2025 – και πολλοί εξ αυτών έχουν ήδη πετύχει τον στόχο. Αυτό αποτυπώνει τη φιλοδοξία μας όχι μόνο να μειώνουμε τις εκπομπές στις δικές μας δραστηριότητες, αλλά να ενθαρρύνουμε και τους συνεργάτες μας στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού να κάνουν το ίδιο.
Η διαδικασία παραγωγής για το Volvo EX30 έχει επίσης γίνει πιο αποτελεσματική σε πολλά επίπεδα. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο αντιπροσωπεύει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά που έχουμε πετύχει όσον αφορά την αξιοποίηση υλικού σε πρεσαριστά τμήματα αμαξώματος κατά τη διάρκεια της παραγωγής.
Επιπλέον, καθώς εξακολουθούμε να ανταποκρινόμαστε στην πρόκληση της ιχνηλασιμότητας υλικών, ιδιαίτερα όσον αφορά την παραγωγή μπαταριών για το Volvo EX30, διαθέτουμε τεχνολογία blockchain που συμβάλλει στην ιχνηλάτηση σημαντικών πρώτων υλών, στα οποία πλέον συμπεριλαμβάνονται το λίθιο, το μαγγάνιο, το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το νικέλιο.
Πιο “έξυπνα” και πιο βιώσιμα υλικά
Στο εσωτερικό χρησιμοποιούμε μια ευρεία σειρά από ανακυκλωμένα και ανανεώσιμα υλικά, για τα καθίσματα, το ταμπλό και τις πόρτες, συμπεριλαμβανομένων υλικών όπως το τζιν, το λινάρι και ένα μείγμα μαλλιού που περιέχει περίπου 70% ανακυκλωμένο πολυεστέρα. Το τζιν, ιδιαίτερα, είναι ένα καλό παράδειγμα των πιο έξυπνων και βιώσιμων τρόπων χρήσης των υλικών.
Για τη δημιουργία του εσωτερικού διάκοσμου Denim, χρησιμοποιούμε ίνες που κανονικά θα συμπεριλαμβάνονταν στα απορρίμματα της διαδικασίας ανακύκλωσης του τζιν. Όταν τα τζιν ανακυκλώνονται, οι ίνες τους τυλίγονται σε ένα νήμα, με τις μακριές ίνες να συνδέονται η μία με την άλλη. Ωστόσο, οι ίνες μικρού μήκους συνήθως αποβάλλονται ως απορρίμματα. Αυτές τις ίνες «διασώζουμε», χρησιμοποιώντας τες στον εσωτερικό μας διάκοσμο Denim.
Μειώνοντας το μέγεθος χωρίς συμβιβασμούς
Όλα τα παραπάνω συνεισφέρουν σε ένα αυτοκίνητο του οποίου ο αποκαλούμενος «cradle-to-gate» αντίκτυπος CO2 εκτιμάται σε 18 τόνους. Ο όρος «cradle-to-gate» αναφέρεται στην επίπτωση CO2 από την εξόρυξη πρώτων υλών έως το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που φθάνει στην έκθεση – δηλαδή πριν αρχίσει να χρησιμοποιείται. Το EX30 είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε στο τέλος της ζωής του να ανακτάται κατά 95%, μέσω ανακύκλωσης των υλικών και ανάκτησης ενέργειας από ό,τι δεν μπορεί να ανακτηθεί.
Εν συντομία, το Volvo EX30 παρέχει σε εσάς, ως πελάτες, τη δυνατότητα να επιλέξετε μικρότερο μέγεθος και να μειώσετε τον προσωπικό σας αντίκτυπο CO2, χωρίς να πρέπει να συμβιβαστείτε στην ασφάλεια, την οδηγική άνεση ή την πρακτικότητα. Και αυτό είναι καλό για εσάς, ως οδηγούς, και λιγότερο επιβλαβές για το περιβάλλον.
Το νέο Volvo EX30 θα παρουσιαστεί στις 7 Ιουνίου και από την ίδια μέρα θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες σε επιλεγμένες αγορές, μεταξύ των οποίων και η ελληνική.