Η DHL παρουσιάζει τον πρώτο της στόλο φορτηγών, που θα χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα, εκ των οποίων τα 18 αυτή τη σεζόν θα χρησιμοποιηθούν στη Formula 1®.
Τα νέα φορτηγά, ικανά να λειτουργούν με καύσιμο HVO100 (υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι), θα μεταφέρουν εξοπλισμό σε όλους τους ευρωπαϊκούς αγώνες της Formula 1 το 2023.
Κάθε φορτηγό μπορεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά τουλάχιστον 60% σε σύγκριση με τα τυπικά καύσιμα, με μεγάλες δυνατότητες για μεγαλύτερη εξοικονόμηση.
Όπως επισημαίνεται, τα νέα φορτηγά μειώνουν τις εκπομπές άνθρακα ενώ διατηρούν το ίδιο επίπεδο απόδοσης όσον αφορά στη χωρητικότητα φορτίου και την απόσταση διαδρομής εν συγκρίσει με αντίστοιχα ντίζελ. Επίσης, ο ανεφοδιασμός του βιοκαυσίμου είναι ασφαλέστερος από το ντίζελ από περιβαλλοντική άποψη και ασφάλεια.
Σύμφωνα με τον Paul Fowler, επικεφαλής της DHL Motorsports Logistics: «Κάθε φορτηγό μπορεί επομένως να μεταφέρει έως και 40 τόνους και να διανύσει έως και 3.500 χλμ. ανά δεξαμενή 1.000 λίτρων.
Στο ευρωπαϊκό σκέλος της F1, τα φορτηγά θα λειτουργούν εξ ολοκλήρου με HVO100, το οποίο είναι βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς, πληροί το πρότυπο EN15940 για καύσιμα παραφίνης, καθώς και “drop-in” καύσιμα»
Χρησιμοποιώντας το HVO100, ο όμιλος Deutsche Post DHL συμμορφώνεται με την Οδηγία της ΕΕ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Λόγω του σημαντικού αντίκτυπού τους στη βιωσιμότητα, η DHL και η Formula 1 σχεδιάζουν να επεκτείνουν τη χρήση αυτών των φορτηγών τα επόμενα χρόνια, ως μέρος των συνεχών προσπαθειών τους να ελαχιστοποιήσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Υπενθυμίζεται ότι, ο γερμανικός όμιλος Deutsche Post DHL έχει επενδύσει 7 δισ. ευρώ στο κομμάτι των clean logistics για τη μείωση των εκπομπών. Τα χρήματα θα επικεντρωθούν στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, την ηλεκτροδότηση του οδικού στόλου και τον κλιματικά ουδέτερο σχεδιασμό κτιρίων.
Στο επενδυτικό αυτό σχέδιο περιλαμβάνεται επίσης η εισαγωγή βιώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.
Β. Βεγιάζη