Μετά τα λιμάνια της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, σε ιδιώτες οδεύει το λιμάνι του Βόλου.
Του Φώτη Φωτεινού
Οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση του 67% αναμένονται στις 4 Αυγούστου και εάν δοθεί μια μικρή παράταση, στις 24 Αυγούστου.
Το λιμάνι του Βόλου διεκδικείται από 8 σχήματα, τα οποία έχουν δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς και είναι τα ακόλουθα:
- Advance Properties O.O.D.
- Κοινοπραξία Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.
- Κοινοπραξία Intrakat A.E. – TΕΚΑΛ Α.Ε.
- Κοινοπραξία Israel Shipyards Ltd – Χαλυβουργία Ελλάδος Α.Ε.
- Mariner Capital Ltd
- QTerminals W.L.L.
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
- Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.
Η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του δημοσίου και του ΟΛΒ έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062.
Οι κύριες δραστηριότητες του ΟΛΒ περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο και υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.
Το λιμάνι του Βόλου περιμένει, επίσης, την επανασύνδεσή του με το σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο θα του προσδώσει δυναμική.
Ο κύκλος εργασιών του ΟΛΒ, το 2021, ανήλθε σε 5.263.562,36 ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 457.718,66 ευρώ, ήτοι 10% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση που ήταν 4.805.843,70 ευρώ.