Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων τον Μάιο του 2023 που δείχνουν «αδύναμες συνθήκες» στην αγορά.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η παγκόσμια ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 5,2% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022 (-6,0% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Trading conditions for #aircargo ✈️📦 continue to be challenging with a 5️⃣.2️⃣ % fall in demand and several economic indicators 👉 weakness.
The second half of 2023 should bring some improvements as inflation moderates in many markets.
Details: https://t.co/8az5b2Wt73 pic.twitter.com/ipt9S5szMG
— IATA (@IATA) July 5, 2023
Η χωρητικότητα, όπως μετράται με τα διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (ACTK), αυξήθηκε 14,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2022, κυρίως λόγω της χωρητικότητας των επιβατικών αεροσκαφών, η οποία αυξάνεται, καθώς η ζήτηση στις επιβατικές αεροπορικές μεταφορές ανακάμπτει. Η χωρητικότητα είναι πλέον 5,9% πάνω από τα επίπεδα του Μαΐου 2019 (προ της πανδημίας).
Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση
- Ο παγκόσμιος δείκτης αγορών της βιομηχανίας (PMI) δείχνει ετήσια συρρίκνωση 1,4% στις νέες παραγγελίες εξαγωγών και μείωση 5,2% σε ετήσια βάση στον PMI παραγωγής. Αυτό υποδηλώνει μια ύφεση της παγκόσμιας ζήτησης μεταποίησης.
- Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών μειώθηκε κατά 0,8% τον Απρίλιο, λόγω των μακροοικονομικών προκλήσεων και των περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
- Οι συνθήκες συναλλαγών φάνηκε να ευνοούν το θαλάσσιο φορτίο, καθώς η ζήτηση για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων συρρικνώθηκε κατά 0,2%, ενώ η ζήτηση αεροπορικών φορτίων αποδυναμώθηκε κατά 6,3% σε ετήσια βάση.
- Ο παγκόσμιος χρόνος παράδοσης προμηθευτών PMI αυξήθηκε σε 54,5 τον Μάιο, από το «χαμηλό» του 35 τον Οκτώβριο του 2021, υποδηλώνοντας μικρότερους χρόνους παράδοσης και κάποια «ανακούφιση» για τις αλυσίδες εφοδιασμού. Ωστόσο, αυτό είναι επίσης ένα σημάδι ασθενέστερης παγκόσμιας ζήτησης εμπορίου αγαθών.
«Οι συνθήκες συναλλαγών για αεροπορικά φορτία εξακολουθούν να είναι δύσκολες, με πτώση της ζήτησης κατά 5,2% και αρκετούς οικονομικούς δείκτες να δείχνουν αδυναμία.
Το δεύτερο εξάμηνο του έτους, ωστόσο, αναμένεται να φέρει κάποιες βελτιώσεις», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.