Στην τελική ευθεία η παραχώρηση της Αττικής Οδού, η οποία αποτελεί τον πιο «χρυσοφόρο» οδικό άξονα.
Του Φώτη Φωτεινού
Στις 17 Ιουλίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τη νέα, 25ετή παραχώρηση του υφιστάμενου οδικού άξονα της Αττικής Οδού.
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις θα κατατεθούν περισσότερες από 5 δεσμευτικές προσφορές (δικαίωμα έχουν 8 σχήματα), με το τίμημα να ξεπερνά, ίσως, τα 2 δις ευρώ, καθώς η κυκλοφορία έχει ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019.
Σημειώνεται ότι, στο 12μηνο του 2021, τα έσοδα της Αττικής Οδού έφτασαν τα 176,77 εκατ. ευρώ, έναντι 151,5 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 71 εκατ. ευρώ από 63,29 εκατ. ευρώ το 2020 και τα μετά από φόρους κέρδη σε 56,3 εκατ. ευρώ, έναντι 48,75 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα 8 σχήματα που διεκδικούν την Αττική Οδό
Με γνώμονα τα ανωτέρω, στις 17 Ιουλίου, θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την Αττική Οδό, η οποία διεκδικείται από τα εξής 8 σχήματα:
-ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
-INC S.p.A. (GRUPPO FININC)
-Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE
-Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.
-Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A.
-Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.
-Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
-Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
Σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία, το ΤΑΙΠΕΔ θα ζητήσει βελτιωμένες προσφορές, όμως με συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Εικάζεται ότι στο στάδιο των βελτιωμένων προσφορών θα συμμετάσχουν οι κοινοπραξίες των οποίων οι προσφορές απέχουν έως 5% από την πιο ανταγωνιστική οικονομική πρόταση. Επίσης, ότι θα δοθεί λίγος χρόνος για τη κατάθεση των νέων, βελτιωμένων προσφορών.
Από τις ανωτέρω διαδικασίες, το ΤΑΙΠΕΔ φιλοδοξεί να «κερδίσει» χρόνο, έτσι ώστε ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί εντός εύλογου χρονικού διαστήματος.