Συνεχίζεται η άνοδος των ταξινομήσεων στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου και μάλιστα, σε όλες τις κατηγορίες.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.390 | 10.874 | +13,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.018 | 838 | +21,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 25 | 24 | +4,2% |
Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 82.752 | 65.672 | +26,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 6.954 | 5.846 | +19,0% |
Καινούργια λεωφορεία | 166 | 139 | +19,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Ιούλιο, έχει ως εξής:
Segment | Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 13,2% | 5,8% | +7,4 | 6,8% | 8,1% | -1,3 |
A-SUV | 3,2% | 2,3% | +0,9 | 2,1% | 1,6% | +0,5 |
A TOTAL | 16,4% | 8,1% | +8,3 | 9,0% | 9,7% | -0,8 |
B | 25,9% | 31,7% | -5,8 | 27,7% | 25,6% | +2,1 |
B-SUV | 27,3% | 22,5% | +4,8 | 25,5% | 24,3% | +1,2 |
B TOTAL | 53,2% | 54,2% | -1,0 | 53,3% | 50,0% | +3,3 |
C | 6,5% | 13,4% | -6,9 | 8,9% | 10,7% | -1,8 |
C-SUV | 18,4% | 17,0% | +1,4 | 20,9% | 21,6% | -0,8 |
C TOTAL | 24,9% | 30,4% | -5,4 | 29,8% | 32,3% | -2,5 |
D | 1,2% | 0,9% | +0,3 | 1,3% | 1,2% | +0,1 |
D-SUV | 2,8% | 4,1% | -1,4 | 4,9% | 4,8% | +0,1 |
D TOTAL | 4,0% | 5,0% | -1,0 | 6,2% | 6,0% | +0,2 |
E | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,2% | 0,5% | -0,3 | 0,3% | 0,4% | -0,1 |
E TOTAL | 0,3% | 0,6% | -0,4 | 0,4% | 0,5% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,1 |
F-G TOTAL | 0,3% | 0,4% | -0,0 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
SPORTS | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,2 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 1,0% | -0,3 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 52,2% | 46,8% | +5,4 | 54,0% | 53,2% | +0,9) |
Ιούλιος 2023 | Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος 2023 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιούν ‘23 | |
Βενζίνη | 38,3% | 47,8% | -9,5 | 44,1% | 47,1% | -3,1 | 37,2% |
Πετρέλαιο | 13,7% | 18,3% | -4,7 | 14,1% | 14,8% | -0,7 | 14,5% |
Υβριδικά (HEV) | 34,5% | 24,3% | +10,2 | 29,3% | 27,7% | +1,7 | 24,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 10,1% | 5,4% | +4,8 | 9,8% | 7,1% | +2,7 | 20,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,4% | 0,7% | -0,3 | 0,4% | 0,6% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,0% | 3,4% | -0,5 | 2,4% | 2,7% | -0,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούνιο ως εξής:
Ιούνιος 2023 | Ιούνιος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Ιούνιος 2023 | Ιανουάριος- Ιούνιος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.045.073 | 887.071 | +17,8% | 5.438.653 | 4.611.878 | +17,9% |
ΕΕ 14(2) | 927.551 | 780.431 | +18,9% | 4.782.161 | 4.038.560 | +18,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.088.412 | 925.735 | +17,6% | 5.639.217 | 4.799.307 | +17,5% |
Ελλάδα | 13.394 | 11.091 | +20,8% | 70.362 | 54.798 | +28,4% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.