Τα ταχυδρομικά αντικείμενα διακρίνονται σε φακέλους (συμπεριλαμβανομένων διαφημιστικών, εφημερίδων, περιοδικών) και δέματα (συμπεριλαμβανομένων των μικροδεμάτων).
Σύμφωνα με την τελευταία διαθέσιμη έκθεση της ΕΕΤΤ για τον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο, το 2021, η αγορά των δεμάτων απέφερε το 61% των συνολικών εσόδων της ταχυδρομικής αγοράς, διακινώντας το 26% του συνόλου των ταχυδρομικών αντικειμένων.
Ειδικότερα, τα έσοδα από τη διακίνηση 83 εκατ. δεμάτων διαμορφώθηκαν στα 387 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 14%.
Όσον αφορά το πλήθος των διακινηθέντων φακέλων, το 2021 καταγράφηκε πτώση 9%, παρόλο που οι φάκελοι αποτέλεσαν το 74% του πλήθους των διακινηθέντων ταχυδρομικών αντικειμένων.
Πιο συγκεκριμένα, διακινήθηκαν 234 εκατ. φάκελοι, αποφέροντας έσοδα της τάξης των 244 εκατ. ευρώ (μείωση 5,5%).
Η διαχρονική αύξηση που παρατηρείται στο πλήθος και τα έσοδα των δεμάτων -μικροδεμάτων, καθώς επίσης και η αντίστοιχη πτώση στο πλήθος και τα έσοδα των διακινηθέντων φακέλων, οφείλονται κυρίως στην συνεχιζόμενη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και την υποκατάσταση της επιστολικής αλληλογραφίας από την ηλεκτρονική.
Ανά προορισμό / προέλευση των αποστολών
Το 2021, το 67% των εσόδων της ελληνικής ταχυδρομικής αγοράς προήλθε από τη διακίνηση ταχυδρομικών αντικειμένων εντός της χώρας (89%).
Το μεγαλύτερο μέρος των ταχυδρομικών αντικειμένων διακινήθηκε από την Αττική (72%) και τη Μακεδονία (13%) προς το εσωτερικό και το εξωτερικό.
Οι ίδιες γεωγραφικές περιοχές ήταν και οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των αντικειμένων που διακινήθηκαν στο εσωτερικό και από το εξωτερικό.
Συγκεκριμένα, προς την Αττική διακινήθηκε το 43% των αντικειμένων και προς τη Μακεδονία το 18% των αντικειμένων.
Επιπλέον, ο μεγαλύτερος όγκος των ταχυδρομικών αντικειμένων που διακινήθηκαν από το εξωτερικό προς την Ελλάδα, προήλθε κυρίως από την ΕΕ (71%), την Ασία (14%) και την υπόλοιπη Ευρώπη (10%).
Οι δε αποστολές των ταχυδρομικών αντικειμένων προς το εξωτερικό, είχαν ως προορισμό κυρίως την ΕΕ (58%), την υπόλοιπη Ευρώπη (17%) και τις ΗΠΑ – Καναδά (14%).