Επιστολή στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Σωματείων Μηχανοδηγών (ALE) απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) αναφορικά με τα προβλήματα που ταλαιπωρούν το τελευταίο διάστημα τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Η ΠΕΠΕ ζητά τη συνδρομή της Ομοσπονδίας για την αντιμετώπισή τους και παράλληλα διερωτάται αν δόθηκαν ενισχύσεις στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται Σωματεία-μέλη της ALE για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους ενέργειας το 2022 και του Covid-19.
Το περιεχόμενο της επιστολής
Συνάδελφοι,
Επικοινωνούμε μαζί σας προκειμένου να σας γνωστοποιήσουμε τα νέα -και σημαντικά- προβλήματα που έχουν προκύψει στον ελληνικό σιδηρόδρομο ζητώντας την συνδρομή της Ομοσπονδίας μας για την αντιμετώπιση τους.
Μετά το εγκληματικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε την ζωή σε 57 ανθρώπους, ο Σιδηρόδρομος χτυπήθηκε και από τις καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν την Ελλάδα, τον μήνα Σεπτέμβριο. Εξαιτίας αυτών το σιδηροδρομικό δίκτυο παραμένει κλειστό εδώ και περίπου 1 μήνα στον βασικό του κορμό, με την σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με την Θεσσαλονίκη να έχει διακοπεί λόγω των εκτεταμένων ζημιών που αυτό υπέστη.
Συνέπεια των ζημιών, είναι να έχουν υποστεί σοβαρό οικονομικό πλήγμα οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην χώρα καθώς στερούνται των βασικών εσόδων τους από την εκτέλεση δρομολογίων.
Η αποκατάσταση των ζημιών στην σιδηροδρομική υποδομή στον βασικό άξονα και η επαναλειτουργία σε κανονικό περιβάλλον (διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή με τα συστήματα ασφαλείας) προσδιορίζεται για τα επόμενα 2 χρόνια κάτι το οποίο έχει καταστροφικές συνέπειες για τον σιδηρόδρομο.
Ο διαχειριστής υποδομής -ΟΣΕ- πρόσφατα ανέφερε πως θα γίνει προσπάθεια για να υπάρξει μια πρώτη –πρόχειρη- σύνδεση με συρμούς diesel και σε μονή γραμμή 70 περίπου χλμ., σε περίπου 2 μήνες από σήμερα!
Κατόπιν όσων αναφέρουμε, θέλουμε να ζητήσουμε την συνδρομή σας και την παροχή πληροφοριών σχετικά με το αν σε παρόμοιες περιπτώσεις καταστροφής της σιδηροδρομικής υποδομής σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπάρχει πρόβλεψη για την ενίσχυση των πληττομένων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων. Αν ναι πώς υπολογίζεται αυτή.
Επίσης, θα θέλαμε να πληροφορηθούμε αν δόθηκαν ενισχύσεις στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται Σωματεία-μέλη της ALE για την αντιμετώπιση του αυξημένου κόστους ενέργειας την περασμένη χρονιά (2022) καθώς και της πανδημίας Covid.
Σημειώνουμε ότι, στην Ελλάδα ακόμα οφείλονται στην Hellenic Train τα -μόλις- 4 εκατ. ευρώ οικονομικής ενίσχυσης για την αντιμετώπιση των συνεπειών του Covid, την ώρα που σε ανταγωνιστικά του σιδηροδρόμου μέσα δόθηκαν πολλαπλάσια ποσά, πλήττοντας έτσι καίρια τον υγιή ανταγωνισμό και λειτουργώντας σε βάρος των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Σε μια περίοδο που στην Ευρώπη οι σιδηροδρομικές μεταφορές παρουσιάζονται ως εργαλείο για την οικονομική της ανάπτυξη, στην Ελλάδα αποτελούν μάλλον πρόβλημα και αυτό μας προβληματίζει ιδιαίτερα καθώς οι συνέπειες της πολιτικής αυτής μεταφέρονται στα εργασιακά μας δικαιώματα. Αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί θα χρειαστεί η πολύτιμη βοήθεια σας για την γνωστοποίηση του προβλήματος στις Ευρωπαϊκές Αρχές.
Τέλος, σας επισυνάπτουμε την έκθεση του ERA για την κατάσταση του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Η έκθεση αυτή ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ κατά γράμμα τις θέσεις του Σωματείου μας (αλλά και της ALE κατ’ επέκταση) για τα πραγματικά αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη και εξέθεσε όσους προσπάθησαν να μιλήσουν για «ανθρώπινα λάθη» στοχοποιώντας τους μηχανοδηγούς της αμαξοστοιχίας InterCity.
Είμαστε στην διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία.