Οι τιμές των αεροπορικών ναύλων βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του πληθωρισμού, σύμφωνα με εκτιμήσεις της IATA.
Της Βάσως Βεγιάζη
Ωστόσο, τα παραπάνω έρχονται σε αντιδιαστολή με την Κομισιόν, η οποία αποφάσισε να ξεκινήσει έρευνα αναφορικά με τις αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια, γεγονός που οδήγησε σε υπερκέρδη τις αεροπορικές το φετινό καλοκαίρι.
Αναλυτικότερα, η IATA δημοσίευσε στοιχεία που δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες στην Ευρώπη επωφελούνται από τους χαμηλούς, σε σχέση με των πληθωρισμό, ναύλους, καθώς η αεροπορική αγορά συνεχίζει να ανακάμπτει μετά την πανδημία του κορωνοϊού.
Μάλιστα, σύμφωνε με τα τελευταία στοιχεία επισκεψιμότητας, προκύπτει ότι οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς έχουν μόλις 3,6% πτώση σε σχέση με την υψηλότερη ζήτηση του 2019.
Επίσης, τον Ιούνιο του 2023, η μέση τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου στην Ευρώπη ήταν περίπου 16% υψηλότερη από ό,τι πριν από την πανδημία. Ωστόσο, σύμφωνα με την IATA, το ποσοστό υστερεί σε σχέση με τον μέσο Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στην ΕΕ, ο οποίος τον Ιούνιο ήταν κατά 20% υψηλότερος σε σχέση με την εποχή προ Covid.
European inflation is rising faster than ✈️ fares.
Competitiveness of 🇪🇺 air transport market is holding air fare inflation at 16% (4 points below the rises that we have seen in the broad consumer price index) 👇 https://t.co/rDCHvQP5BM#IATAWOCE @AdinaValean @Transport_EU pic.twitter.com/SoJf3VlzJJ
— IATA (@IATA) November 14, 2023
«Τα ευρωπαϊκά αεροπορικά ταξίδια συνεχίζουν να ανακάμπτουν έντονα και βρίσκονται σε καλό δρόμο να ξεπεράσουν το σημείο αναφοράς του 2019 το 2024. Η ανταγωνιστικότητα της αγοράς αεροπορικών μεταφορών της Ευρώπης διατηρεί τον πληθωρισμό των αεροπορικών ναύλων στο 16%, δηλ. 4 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τις αυξήσεις που έχουμε δει στο ευρύ δείκτη τιμών καταναλωτή.
Λαμβάνοντας υπόψη την ακραία αστάθεια των τιμών των αεροπορικών καυσίμων και τις αυξήσεις στους μισθούς του εργατικού δυναμικού, αυτό είναι ένα σημαντικό επίτευγμα και έρχεται σε αντίθεση με τις συνεχώς αυξανόμενες χρεώσεις που επιβάλλονται για τις αεροπορικές υποδομές», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
Καταλήγοντας, ο Walsh είπε «Η ανάκαμψη της αγοράς αεροπορικών μεταφορών της Ευρώπης φέρνει μαζί της ακόμη πιο ανταγωνιστικές συνθήκες αγοράς. Οι καταναλωτές θα το δουν με περισσότερα δρομολόγια και περισσότερες αεροπορικές εταιρείες για να διαλέξουν.
Συνολικά, πέρυσι δημιουργήθηκαν 20 νέες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη. Αυτό είναι σημαντικό γιατί μια πιο ανταγωνιστική αγορά αεροπορικών μεταφορών θα κάνει την Ευρώπη πιο ανταγωνιστικό τόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας».