Διψήφιο ποσοστό ανόδου σημείωσε η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, τον Οκτώβριο του 2023, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 14,6% στα 855.484 οχήματα.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με την ACEA, το γεγονός αυτό σηματοδότησε τον 15ο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης, με αξιοσημείωτες ποσοστιαίες αυξήσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές. Πρόκειται για τη Γαλλία (+21,9%), την Ιταλία (+20%) και την Ισπανία (+18,1%), σε αντίθεση με την γερμανική αγορά που σημείωσε μια πιο μέτρια ετήσια αύξηση της τάξης του 4,9%.
Στο 10μηνο του έτους, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 16,7%, φτάνοντας συνολικά σχεδόν τα 9 εκατομμύρια οχήματα. Όλες οι αγορές κινήθηκαν ανοδικά κατά το εξεταζόμενο διάστημα πλην της Ουγγαρίας. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ιταλία (+20,4%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+16,5%) και Γερμανία (+13,5%) συνέβαλαν σε αυτή τη θετική τάση.
Οι πωλήσεις ανά πηγή καυσίμου
Τον Οκτώβριο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκε στο 14,2%, από 12% τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ το ποσοστό στο 10μηνο του 2023 ανέρχεται πλέον στο 14%, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το συνολικό μερίδιο του ντίζελ.
Τα υβριδικά εξασφάλισαν τη δεύτερη θέση της αγοράς, με μερίδιο σχεδόν 29%, ενώ τα βενζινοκίνητα διατήρησαν το προβάδισμά τους, αν και μειώθηκαν στο 33,4% τον Οκτώβριο.
Ηλεκτρικά
Αναλυτικότερα, τον Οκτώβριο του 2023, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 36,3% φτάνοντας τις 121.808 μονάδες. Αρκετές αγορές συνέβαλαν σε αυτή την άνοδο, ιδιαίτερα το Βέλγιο (+147,3%) και η Δανία (+100,7%).
Μετά την επιβράδυνση του Σεπτεμβρίου, η Γερμανία -η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία- αυξήθηκε κατά μόλις 4,3% τον Οκτώβριο. Αυτό ανεβάζει τον όγκο από το έτος μέχρι σήμερα σε 1,2 εκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας αξιοσημείωτο κέρδος 53,1% σε σύγκριση με πέρυσι και κατακτώντας μερίδιο 14% στην αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ κατά τη διάρκεια του δεκάμηνου.
Υβριδικά
Οι νέες πωλήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 38,6% τον Οκτώβριο, λόγω της σημαντικής ανάπτυξης στις τρεις κορυφαίες αγορές της περιοχής: Γερμανία (+57,9%), Γαλλία (+40,1%) και Ιταλία (+28%). Αυτό συνέβαλε σε συνολική άνοδο 29,8%, φτάνοντας συνολικά 2,2 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν στο 10μηνο του 2023, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 1/4 της αγοράς.
Plug-in υβριδικά
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5% σε ετήσια βάση στις 72.002 μονάδες τον Οκτώβριο. Παρά τις αξιοσημείωτες αυξήσεις σε Βέλγιο (+70,2%) και Γαλλία (+34,2%), αυτό ήταν ανεπαρκές για να αντισταθμίσει την πτώση της Γερμανίας (-49%). Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 10,2% σε 8,4% τον Οκτώβριο.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα
Τον περασμένο Οκτώβριο, η ευρωπαϊκή αγορά βενζινοκίνητων οχημάτων αυξήθηκε κατά 8,1%, αν και το μερίδιο αγοράς της μειώθηκε από 35,4% σε 33,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε βασικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (+21%), της Γαλλίας (+17,4%), της Ισπανίας (+7,7%) και της Γερμανίας (+7,5%), συνέβαλε στην αύξηση αυτή.
Από την άλλη πλευρά, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συνέχισε την πτωτικής της πορεία τον Οκτώβριο, σημειώνοντας πτώση κατά 13,2%. Αυτή η μείωση ήταν εμφανής στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των: Γαλλία (-29,4%), Ισπανία (-20,2%), Γερμανία (-4,6%) και Ιταλία (-3,7%). Τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12%, από 15,9% τον Οκτώβριο του περασμένου έτους.