Για χαμηλές αποδόσεις στην αγορά εμπορευματικών μεταφορών κάνει λόγο στις προβλέψεις του το Transport Intelligence, κατά τη διετία 2023-2024, καθώς ο όγκος εμπορίου, οι εξαγωγές και η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη παραμένουν αδύναμες.
Της Βάσως Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το Whitepaper «GLOBAL FREIGHT FORWARDING MARKET SIZE & FORECASTS 2023, 2024 & 2027» του Ti, εκτιμάται ότι η παγκόσμια αγορά εμπορευματικών μεταφορών θα καταγράψει πτώση της τάξης του 5% το 2023, με την αξία της να φτάνει τα 352.698 εκατ. ευρώ.
Σε ονομαστικούς όρους, η αγορά freight forwarding θα συρρικνωθεί κατά 46,6% το 2023, κάτι που σύμφωνα με το Ti «οφείλεται στους σημαντικά χαμηλότερους ναύλους στις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές σε σύγκριση με την περσινή περίοδο».
Οι κακές επιδόσεις της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματικών μεταφορών μπορεί να αποδοθούν στην αδυναμία των θαλάσσιων μεταφορών που προβλέπεται να μειωθούν κατά 5,3%. Παρόμοια η πορεία και στις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές που θα κινηθούν πτωτικά κατά 4,5%.
Συνολικά, καταλήγει το Ti «το υπόλοιπο του 2023 αναμένεται να μοιάζει με το α’ εξάμηνο του έτους, εκτός από μια σχετικά μικρή περίοδο αιχμής στο δ’ τρίμηνο».
Το 2024
Στην περίπτωση του 2024, το Ti κάνει λόγο για οριακή ανάπτυξη μόλις 0,3% στην παγκόσμια αγορά εμπορευματικών μεταφορών.
Ειδικότερα, η αγορά θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών το 2024 θα χαρακτηριστεί από «πλεονάζουσα χωρητικότητα, με τους μεταφορείς να καταφεύγουν σε μέτρα όπως κενά ταξίδια, scrapping και καθυστερήσεις παραδόσεων πλοίων, όπου είναι δυνατόν. Η πλεονάζουσα χωρητικότητα σε συνδυασμό με τη μέτρια καταναλωτική ζήτηση θα φέρει ανάπτυξη της αγοράς μόλις κατά 0,4% με την αξία της να φτάνει τα 217.500 εκατ. ευρώ».
Η ζήτηση στην αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών το 2024 θα παραμείνει αβέβαιη και, όπως και στις θαλάσσιες μεταφορές, θα εξαρτηθεί από την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εντάσεων, σύμφωνα με το Ti. Συνολικά, η εν λόγω αγορά εκτιμάται ότι θα πετύχει οριακή ανάπτυξη, καθώς η αύξηση χωρητικότητας, οι χαμηλότεροι ναύλοι και η αδύναμη ζήτηση συμβάλλουν σε ένα δύσκολο περιβάλλον για τον κλάδο. Ως αποτέλεσμα, θα σημειώσει άνοδο κατά 0,2% το 2024 με την αξία της να ανέρχεται στα 136.287 εκατ. ευρώ.
Οι προβλέψεις ως το 2027
Το Transport Intelligence τολμά να κάνει πρόβλεψη για την πορεία της παγκόσμιας αγοράς εμπορευματικών μεταφορών ως το 2027, επισημαίνοντας ότι αναμένεται να αυξηθεί με CAGR 1,5% την πενταετία έως το 2027 και να φτάσει σε αγοραία αξία τα 399.077 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, για τις αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές προβλέπεται άνοδος CAGR 1,8% κατά τη διάρκεια της περιόδου, ενώ για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται CAGR 1,2%.