Προσφυγή στο ΣτΕ, «μπλοκάροντας» – εκ νέου – τον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, κατέθεσε η κοινοπραξία των Vinci – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Η κοινοπραξία αποφάσισε να κλιμακώσει τη δράση της (προηγήθηκε προσφυγή στην Ανεξάρτητη Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, η οποία απορρίφθηκε) εναντίον του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο – κατόπιν σχετικού διεθνούς διαγωνισμού – ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Είναι προφανές, όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς ότι, έπειτα από τη προσφυγή στο ΣτΕ, η κοινοπραξία στέλνει συγκεκριμένο «μήνυμα» προς το ΤΑΙΠΕΔ και γενικότερα, στο ελληνικό δημόσιο, όντας φανερά δυσαρεστημένη για το γεγονός ότι δεν κατάφερε – για ελάχιστο ποσοστό – να οδηγήσει τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού (η Αττική Οδός είναι ο πιο «χρυσοφόρος» οδικός άξονας) στη φάση κατάθεσης βελτιωμένων προσφορών.
Η υφιστάμενη σύμβαση της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024, οπότε είναι αρκετά πιθανό – για κάποιο διάστημα – να τεθεί υπό τον έλεγχο του ελληνικού δημοσίου, μέχρι να περάσει στον νέο παραχωρησιούχο, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Νέο πεδίο «επιχειρηματικής σύγκρουσης» μεταξύ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ είναι σε εξέλιξη στον ΒΟΑΚ, αλλά και στο αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Στον ΒΟΑΚ, ο διαγωνισμός για το Ηράκλειο – Χανιά βρίσκεται στο τελικό στάδιο, καθώς αναμένεται το άνοιγμα των προσφορών, εκτός και εάν στο μεσοδιάστημα σημειωθούν εξελίξεις, οι οποίες επιφέρουν νέα δεδομένα.
Η Vinci, εκτός από την Αττική Οδό, έχει «ανοιχτό μέτωπο» με το ελληνικό δημόσιο και στην Ολυμπία Οδό (πρόστιμο για την πτώση βράχων τον Δεκέμβριο του 2022), ενώ από την πλευρά της, η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, παρά το γεγονός ότι έχει κερδίσει ορισμένους διαγωνισμούς (Άκτιο – Αμβρακία, το οποίο παραδίδεται αρχές του 2024, παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών, FLYOVER Θεσσαλονίκης με την ΑΒΑΞ και στον σιδηρόδρομο, το Κιάτο – Ροδοδάφνη – Ρίο με την… ΤΕΡΝΑ) προσδοκά στην ανάληψη μιας μεγάλης παραχώρησης, έχοντας συστήσει την εταιρεία Μ – Παραχωρήσεις.
Τέλος, το ελληνικό δημόσιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το ΤΑΙΠΕΔ, εάν και δεν επιθυμούν «αψιμαχίες» μεταξύ των εργολάβων ή διενέξεις με τις μεγάλες εταιρείες, καθότι είναι ορατός ο εκτροχιασμός της ολοκλήρωσης των έργων, εντούτοις γνωρίζουν ότι τα συμφέροντα του δημοσίου, με τα συμφέροντα της αγοράς, δοκιμάζονται ανά περιόδους.