Το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωκοινοβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία αναφορικά με κανονισμό για την έγκριση τύπου μηχανοκίνητων οχημάτων και κινητήρων, καθώς και των συστημάτων, εξαρτημάτων και χωριστών τεχνικών μονάδων που προορίζονται για τέτοια οχήματα, όσον αφορά τις εκπομπές και την ανθεκτικότητα της μπαταρίας (Euro 7).
Ο νέος κανονισμός θέτει πιο επαρκείς κανόνες για τις εκπομπές των οχημάτων και στοχεύει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων από τις οδικές μεταφορές, και για πρώτη φορά καλύπτει αυτοκίνητα, φορτηγά και βαρέα οχήματα σε μία ενιαία νομική πράξη.
Η προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθηκε θα διατηρήσει τα όρια εκπομπών Euro 6 για αυτοκίνητα και φορτηγά, αλλά θα μειώσει τα όρια για λεωφορεία και φορτηγά. Επίσης, εισάγει όρια για τα σωματίδια που εκπέμπονται από τα φρένα (ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά οχήματα) και απαιτήσεις διάρκειας ζωής.
Κανονισμός για όλα τα είδη οχημάτων
Ο κανονισμός Euro 7 θεσπίζει κανόνες για τις εκπομπές καυσαερίων των οχημάτων στις οδικές μεταφορές, αλλά και για άλλους τύπους εκπομπών όπως η τριβή των ελαστικών και οι εκπομπές σωματιδίων φρένων. Θέτει επίσης όρια για την αντοχή της μπαταρίας.
Η νέα νομοθεσία αντικαθιστά τους προηγούμενους χωριστούς κανόνες εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά (Euro 6) και φορτηγά και λεωφορεία (Euro VI). Οι κανόνες του Euro 7 θέτουν όρια εκπομπών τόσο για τα ελαφρά όσο και για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, δηλαδή για αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία και ημιφορτηγά σύμφωνα με ένα ενιαίο σύνολο κανόνων.
Όρια εκπομπών καυσαερίων
Η προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθηκε διατηρεί τα υπάρχοντα όρια εκπομπών καυσαερίων Euro 6 για αυτοκίνητα και φορτηγά. Ωστόσο, η συμφωνία περιορίζει την εκπομπή στερεών σωματιδίων με διάμετρο που ξεκινά από 10 nm (PN10), αντί για 23 nm όπως στο Euro 6. Αυτή η βελτίωση αντανακλά τις τελευταίες εξελίξεις στην Οικονομική Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE).
Εκπομπές καυσαερίων για λεωφορεία και φορτηγά
Στην περίπτωση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (λεωφορεία και φορτηγά), η συμφωνία που επιτεύχθηκε καθορίζει αυστηρότερα όρια για διάφορους ρύπους, συμπεριλαμβανομένων των ρύπων που δεν ρυθμίζονται στο Euro VI, όπως το υποξείδιο του αζώτου (N2O).
Όρια για τις εκπομπές πέδησης
Το συμβιβαστικό κείμενο που συμφωνήθηκε για αυτοκίνητα και φορτηγά ορίζει ένα ειδικό όριο 3 mg/km στον τυπικό κύκλο οδήγησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και 7 mg/km για όλα τα υπόλοιπα κινητήρια σύνολα. Στη συμφωνία περιλαμβάνονται συγκεκριμένα όρια για βαρέα φορτηγά, συγκεκριμένα 5 mg/km για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και 11 mg/km για άλλα κινητήρια συστήματα.
Απαιτήσεις διάρκειας ζωής
Οι συννομοθέτες εισήγαγαν αυστηρότερες απαιτήσεις διάρκειας ζωής για όλα τα οχήματα όσον αφορά τόσο τα χιλιόμετρα όσο και τη διάρκεια ζωής. που τώρα φτάνει τα 200 000 km ή 10 χρόνια για αυτοκίνητα και φορτηγά.