Σημαντική αύξηση επικυρώσεων, αλλά και ελέγχων εισιτηρίων παρουσίασαν οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο 10μηνο του 2023.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με τη νεότερη έκθεση του Υπερταμείου, το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 διαπιστώθηκε σημαντική αύξηση στις επικυρώσεις 13,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 ως αποτέλεσμα της εγγενούς αύξησης της επιβατικής κίνησης, αλλά και τη σημαντική αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων (217% και 21% σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ αντίστοιχα από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο).
Σχετικά με το συγκοινωνιακό έργο, από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο του 2023, το συγκοινωνιακό έργο της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) αυξήθηκε κατά 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, με τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 9,7% στη γραμμή 3, λόγω της λειτουργίας της επέκτασης Πειραιά.
Αντίστοιχα, για τα οδικά μέσα της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ), συμπεριλαμβανομένων των ΚΤΕΛ, την ίδια περίοδο (10μηνο του 2023), το συγκοινωνιακό έργο συγκρατήθηκε κατά 4,2% σε σχέση με το 2022, κυρίως λόγω των σταδιακών αποχωρήσεων οδηγών, παρόλο που τα ΚΤΕΛ, το ίδιο διάστημα, παρουσίασαν αύξηση του έργου κατά 1% σε σχέση με το 2022.
Όπως υποστηρίζει το Υπερταμείο, αποτέλεσμα των ανωτέρω, καθώς και από την ένταξη από τις αρχές του Οκτωβρίου 2022 των τριών νέων σταθμών της γραμμής 3 του μετρό προς Πειραιά, έχουν αυξηθεί τα ποσοστά πληρότητας των συρμών σε όλο το δίκτυο.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΣΤΑΣΥ, από την 27η Νοεμβρίου 2023, εισήγαγε νέα υπηρεσία – εσωτερικό loop – στη γραμμή 3 στο τμήμα Αιγάλεω – Εθνική Άμυνα, βελτιώνοντας τη συχνότητα στις ώρες αιχμής από 4, στα 2,5 λεπτά.
Για τη γραμμή 1 του μετρό, τον ηλεκτρικό, είναι σε εξέλιξη η σύμβαση για την πλήρη ανακαίνιση 14 συρμών 8ης παραλαβής, με επέκταση του ωφέλιμου χρόνου λειτουργίας τους κατά 25 έτη, ενώ παράλληλα πραγματοποιούνται και έργα λειτουργικής αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς.
Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο τοποθέτησης εξοπλισμού για την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες, τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες του μετρό, με την πρώτη πιλοτική εφαρμογή σε 5 σταθμούς της γραμμής 2 να ξεκινά από τον σταθμό του Αγίου Δημητρίου.