Το θέμα της διέλευσης του τρένου από το κέντρο της πόλης αποτέλεσε το επίκεντρο της συζήτησης στην συνεδρίαση της διοικούσας επιτροπής του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, όπου για πρώτη φορά -τα τελευταία χρόνια- έγινε προσπάθεια να ληφθεί μια ομόφωνη άποψη που θα συνθέτει τα μέλη της διοίκησης για ένα κρίσιμο ζήτημα που αφορά το σήμερα και το αύριο της πόλης, σύμφωνα με την εφημερίδα «Πελοπόννησος».
Ηδη, όπως είναι γνωστό, το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων πιέζει προς την πλευρά της δημοτικής αρχής της Πάτρας ώστε να κλείσει την σχετική διαβούλευση καθώς η μελέτη για την όδευση του τρένου από τον Καστελλόκαμπο -προς το ιστορικό κέντρο και το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης- πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα προκειμένου να περάσουμε στην φάση του τελικού διαγωνισμού, με την ολοκλήρωση των προσυμβατικών διαδικασιών.
Στην προσπάθειά του το ΤΕΕ, να σχηματίσει και να καταθέσει μια ολοκληρωμένη πρόταση-μελέτη για το τρένο, προ ημερών απέστειλε προς τον γγ Μεταφορών Θάνο Βούρδα, πρόσκληση να συμμετάσχει σε Ημερίδα, η οποία θα γίνει μέσα στον μήνα, προκειμένου να δοθούν περεταίρω διευκρινίσεις για τις τρεις μελέτες που κατέθεσε από τις αρχές του έτους ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης.
Το ΤΕΕ/ΤΔΕ επισημαίνει στον κ. Βούρδα ότι ο ΟΣΕ που συντάσσει τη σχετική μελέτη δεν έχει δώσει εγκαίρως πλήρη στοιχεία σχετικά με το κόστος των τριών εναλλακτικών σεναρίων που θα κρίνουν και την τελική λύση.
Παρά τη σχετική έλλειψη ενημέρωσης, το ΤΕΕ προετοιμάστηκε και από χθες διαμορφώνει μια τελική εισήγηση η οποία θα αναφέρεται -κατά πληροφορίες- στην πάγια θέση για πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής μέσα στην Πάτρα.
Στο πλαίσιο αυτό και με βάση το σκεπτικό η κατασκευή της νέας γραμμής να μην ορθώσει τείχη στην παραλιακή, η λύση στην οποία φαίνεται να καταλήγει η διοικούσα του ΤΕΕ/ΤΔΕ, είναι η υπογειοποίηση του τρένου στην παραλιακή, από το ύψος περίπου της οδού Αγίου Κωνσταντίνου στην Αγυιά ενώ εξετάζεται τεχνικά αλλά και σε επίπεδο κόστους να ζητηθεί υπέργεια διέλευση στα λιγότερα δυνατά σημεία μετά τον Καστελλόκαμπο.
Η κατεύθυνση που αναμένεται να δώσει το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος επίσης είναι η ανάδυση της γραμμής πάνω από το ύψος του Αγίου Ανδρέα και την Ακτή Δυμαίων, προς την παλιά γραμμή και όχι βέβαια μέσα στον χώρο του λιμανιού.