Πιλοτική εφαρμογή της «ψηφιακής φορτωτικής» (e-CMR) στις οδικές μεταφορές ξεκινά άμεσα και στην Ελλάδα, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (διεθνείς μεταφορές).
Η επίσημη πρώτη παρουσίαση της εφαρμογής θα γίνει στο πλαίσιο διημερίδας που διοργανώνει στις 22 και 23 Ιουνίου η ΟΦΑΕ στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του υφυπουργού Μεταφορών Νικόλαου Μαυραγάνη, και κατόπιν οριστικής επιβεβαίωσης του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, εκπροσώπων από την Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) και απεσταλμένων από φορείς βαλκανικών χωρών.
Με την ανάπτυξη του e-CMR, σε λίγα χρόνια, η εφοδιαστική αλυσίδα θα λειτουργεί χωρίς την χρήση χαρτιού, προσφέροντας περισσότερη διαφάνεια, ακρίβεια και αποτελεσματικότητα στα συστήματα μεταφορών και στον έλεγχό τους από τις αρμόδιες αρχές.
Οι μεταφορείς θα μπορούν να εισάγουν και να αποθηκεύουν ηλεκτρονικά τις πληροφορίες διακίνησης και να ανταλλάσσουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο με την χρήση κινητού τηλεφώνου ή tablet.
Η έγκαιρη καταγραφή δεδομένων σημαίνει πως τα πρακτορεία θα λαμβάνουν άμεσα τις πληροφορίες για τα μεταφερόμενα εμπορεύματα, ενώ κάθε απαιτούμενη ενέργεια θα λαμβάνεται ταχύτερα και με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα γίνει και ο εγκαινιασμός της πρώτης πιλοτικής εφαρμογής στην χώρα μας καθώς και ζωντανή παρουσίαση της εφαρμογής ηλεκτρονικού CMR σε φορτηγό με πραγματικό φορτίο, σε εξωτερικό χώρο.
Ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης θα αναλύσει τα πλεονεκτήματα του e-CMR και θα συζητηθούν οι απόψεις των επαγγελματικών φορέων, ενώ εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών θα μιλήσει για τον ρόλο του Υπουργείου στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών της μεταφοράς.
Θα ακολουθήσει συζήτηση για τον ρόλο της ψηφιοποίησης των εγγράφων της μεταφοράς στην ανάπτυξη & την ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Την δεύτερη ημέρα (Παρασκευή 23 Ιουνίου) θα συζητηθεί η δυνατότητα εφαρμογής διασυνοριακού πιλοτικού προγράμματος e-CMR, με εκπροσώπους επαγγελματικών φορέων από βαλκανικές χώρες, με στόχο τη δημιουργία διαδρόμου e-CMR στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή.