Σημαντική άνοδο 27,7% παρουσίασαν πέρυσι οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, οι οποίες ενισχύθηκαν και από τις εταιρείες leasing.
Αύξηση 5,1% σημειώθηκε στα φορτηγά, αντίθετα πτώση στα λεωφορεία.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.248 | 6.486 | +27,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 679 | 809 | -16,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 21 | 68 | -69,1% |
Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 134.492 | 105.283 | +27,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 10.864 | 10.340 | +5,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 252 | 261 | -3,4% |
Οι πωλήσεις ανά κατηγορία
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Δεκέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A | 5,2% | 2,8% | +2,4 | 7,5% | 7,0% | +0,5 |
A-SUV | 3,0% | 1,4% | +1,6 | 2,2% | 1,8% | +0,4 |
A TOTAL | 8,2% | 4,3% | +4,0 | 9,7% | 8,8% | +0,9 |
B | 17,4% | 21,6% | -4,2 | 25,1% | 24,9% | +0,2 |
B-SUV | 27,4% | 24,2% | +3,2 | 26,5% | 24,3% | +2,2 |
B TOTAL | 44,8% | 45,8% | -1,0 | 51,6% | 49,2% | +2,4 |
C | 9,3% | 11,6% | -2,3 | 8,3% | 10,7% | -2,4 |
C-SUV | 25,0% | 27,7% | -2,7 | 21,7% | 22,8% | -1,1 |
C TOTAL | 34,4% | 39,4% | -5,0 | 29,9% | 33,5% | -3,6 |
D | 3,9% | 1,6% | +2,3 | 1,6% | 1,3% | +0,3 |
D-SUV | 6,4% | 7,2% | -0,8 | 5,2% | 5,2% | +0,1 |
D TOTAL | 10,3% | 8,8% | +1,5 | 6,8% | 6,5% | +0,3 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,5% | +0,2 | 0,5% | 0,5% | +0,0 |
E TOTAL | 0,8% | 0,5% | +0,3 | 0,5% | 0,6% | -0,0 |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,2 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,6% | 0,6% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,5% | -0,2 | 0,6% | 0,8% | -0,2 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 63,1% | 61,4% | +1,6 | 56,4% | 54,8% | +1,6) |
Δεκέμβριος 2023 | Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2023 | Ιανουάριος – Δεκέμβριος 2022 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Νοε. ‘23 | |
Βενζίνη | 35,3% | 40,3% | -4,9 | 41,9% | 44,8% | -2,9 | 35,7% |
Πετρέλαιο | 7,9% | 18,9% | -10,9 | 13,1% | 16,3% | -3,1 | 13,7% |
Υβριδικά (HEV) | 37,6% | 23,9% | +13,7 | 30,9% | 27,6% | +3,3 | 25,7% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 15,1% | 12,7% | +2,4 | 11,3% | 7,9% | +3,4 | 21,9% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,2% | 0,6% | -0,4 | 0,3% | 0,6% | -0,3 | 3,0% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,9% | 3,7% | +0,2 | 2,5% | 2,9% | -0,4 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Νοέμβριο ως εξής:
Νοέμβριος 2023 | Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | Ιανουάριος- Νοέμβριος 2023 | Ιανουάριος- Νοέμβριος 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 885.581 | 829.823 | +6,7% | 9.681.752 | 8.366.297 | +15,7% |
ΕΕ 14(2) | 779.892 | 736.217 | +5,9% | 8.507.730 | 7.326.365 | +16,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 919.231 | 872.032 | +5,4% | 10.037.880 | 8.717.545 | +15,1% |
Ελλάδα | 10.452 | 8.070 | +29,5% | 126.244 | 98.797 | +27,8% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.