Η Ryanair Holdings ανέφερε σήμερα (29 Ιανουαρίου) κέρδη 15 εκατ. ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με τα υψηλά κέρδη του τρίτου τριμήνου του προηγούμενου έτους, ύψους 211 εκατ. ευρώ, καθώς το υψηλότερο κόστος καυσίμων αντιστάθμισε τα κέρδη.
Ενώ η κίνηση και οι ναύλοι ήταν πιο πάνω από το προηγούμενο έτος, οι αποδόσεις κοντά στα Χριστούγεννα/Πρωτοχρονιά ήταν χαμηλότερες από ό,τι αναμενόταν.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Για το σύνολο της χρήσης, η εταιρεία εκτιμά 183,5 εκατ. επιβάτες (+9%), παρά τους ελαφρώς χαμηλότερους συντελεστές κίνησης τρίτου τριμήνου και τις καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing.
| Q3 FY23 | Q3 FY24 | Change | YTD FY23 | YTD FY24 | Change |
Customers | 38.5m | 41.4m | +7% | 133.6m | 146.8m | +10% |
Load Factor | 93% | 92% | -1pt | 94% | 94% | – |
Revenue | €2.31bn | €2.70bn | +17% | €8.93bn | €11.27bn | +26% |
Op. Costs | €2.15bn1 | €2.72bn | +26% | €7.13bn2 | €8.88bn | +25% |
PAT | €211m1 | €15m | -93% | €1.58bn2 | €2.19bn | +39% |
Ως αποτέλεσμα αυτών των χαμηλότερων συντελεστών και της υψηλότερης αμοιβής παραγωγικότητας (που συμφωνήθηκαν πρόσφατα με διάφορα συνδικάτα πιλότων, συμπεριλαμβανομένων του Βελγίου, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου) για τη βελτίωση της επιχειρησιακής ανθεκτικότητας, το κόστος ανά μονάδα καυσίμου του FY 24 θα αυξηθεί κατά 2,50 ευρώ περίπου, το οποίο εξακολουθεί «να διευρύνει το χάσμα κόστους μεταξύ της Ryanair και των βασικών ευρωπαϊκών ανταγωνιστών».
Ως εκ τούτου, η εταιρεία περιορίζει την πρόβλεψη για κέρδη από 1,85 δισ. ευρώ έως 1,95 δισ. ευρώ (προηγουμένως 1,85 δισ. ευρώ έως 2,05 δισ. ευρώ).
Αυτή η καθοδήγηση και το αποτέλεσμα ολόκληρου του έτους εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την αποφυγή απρόβλεπτων δυσμενών γεγονότων στο τέταρτο τρίμηνο (όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία, η σύγκρουση Ισραήλ – Χαμάς και οι περαιτέρω καθυστερήσεις στην παράδοση της Boeing).