Αντίθετη στη λογική των παρατάσεων εμφανίζεται η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. Αυτό μετέφεραν συνεργάτες της στο metaforespress.gr, με αφορμή τη μη ικανοποίηση αιτήματος μερίδας ιδιοκτητών φορτηγών για τις ταξινομήσεις μεταχειρισμένων ΦΔΧ.
Του Φώτη Φωτεινού
Ειδικότερα, από 1/1/24, η χορήγηση νέων αδειών ΦΔΧ επιτρέπεται μόνο σε φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6D.
Αυτό, όπως υποστηρίζεται από μερίδα ιδιοκτητών φορτηγών, συνεπάγεται ότι καταργείται – εν τοις πράγμασι – η εμπορία / εισαγωγή και διάθεση στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών αυτής της κατηγορίας (για τη χορήγηση νέας άδειας ΦΔΧ), επειδή δεν υπάρχει στόλος μεταχειρισμένων φορτηγών EURO 6D στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς κινητήρες, με τα χαρακτηριστικά EURO 6D για τα βαρέα φορτηγά αυτοκίνητα, άρχισαν να παράγονται και να τίθενται στην κυκλοφορία στην ευρωπαϊκή αγορά μετά το 2020, συνεπώς, όπως αναφέρουν, δεν έχουν ακόμη μεταπωληθεί ως μεταχειρισμένα.
«Αυτό σημαίνει ότι τα καταστήματά μας, αφενός δεν έχουν προϊόντα να πουλήσουν, εφεξής, συνεπώς θα αντιμετωπίσουμε το φάσμα του κλεισίματος και αφετέρου ότι θα παραμείνουν αδιάθετα στα καταστήματά μας 1.000 περίπου μεταχειρισμένα φορτηγά αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO V, τα οποία έχουν νόμιμα εισαχθεί μέχρι την εφαρμογή του μέτρου από χώρες κράτη – μέλη της ΕΕ, αλλά δεν κατέστη δυνατόν να εκποιηθούν και για τα οποία βεβαίως έχουν καταβληθεί οι προβλεπόμενες δασμοφορολογικές υποχρεώσεις προς το ελληνικό κράτος», επισημαίνουν.
Στη συνέχεια, υποστηρίζουν ότι το μέτρο αυτό ωφελεί τις αντιπροσωπείες των καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων, οι οποίες και μόνο διαθέτουν καινούργια φορτηγά αυτοκίνητα, με κινητήρες EURO VI D, «σε τιμή, όμως, απαγορευτική για τον μέσο Έλληνα μεταφορέα, ο οποίος επίσης οδηγείται στο κλείσιμο».
Ακολούθως, υπογραμμίζουν ότι «ζητήσαμε από την αρμόδια υφυπουργό Μεταφορών να παραταθεί, έως την 1/1/2025, η χορήγηση νέων αδειών κυκλοφορίας σε φορτηγά ΔΧ οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.
Από την 1/1/2025 και μετά, οι νέες άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ του άρθρου 5 να χορηγούνται για φορτηγά που πληρούν ανάλογα τις προδιαγραφές του ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων EURO VI (όχι EURO VI D) για βαρέα οχήματα».
Το metaforespress.gr απευθύνθηκε στο γραφείο της υφυπουργού Μεταφορών, Χριστίνας Αλεξοπούλου, συνεργάτες της οποίας σχολίασαν ότι «η υφυπουργός Μεταφορών τάσσεται κατά της λογικής της χορήγησης παρατάσεων», σημειώνοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει τον πιο γηρασμένο στόλο βαρέων φορτηγών στην ΕΕ.