Την έντονη απογοήτευσή της για την μείωση των ορίων ηλικίας και την αγωνία της για την αύξηση των κινδύνων στους ευρωπαϊκούς δρόμους που η μείωση αυτή συνεπάγεται, εξέφρασε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Έλενα Κουντουρά.
Όπως υποστηρίζει, η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής Οδηγίας για τις άδειες οδήγησης που υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια, ναι μεν περιλαμβάνει μέτρα στη θετική κατεύθυνση – ψηφιακές άδειες, εκπαίδευση των υποψηφίων σε δύσκολες συνθήκες, αυστηρότεροι κανόνες και περιορισμοί για τους νέους οδηγούς -, όμως οδηγεί σε μείωση των ορίων ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος.
Σύμφωνα με την ίδια, «Η Ευρώπη αντιμετωπίζει μεγάλο έλλειμμα σε επαγγελματίες οδηγούς, όμως η λύση δεν είναι να επιδιώξει να το καλύψει από τη μείωση των ορίων ηλικίας, υπονομεύοντας έτσι το στόχο για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία της ανθρώπινης ζωής», δήλωσε χαρακτηριστικά η Έλενα Κουντουρά, μετά την ψηφοφορία.
Η κα Κουντουρά είχε καταθέσει τροπολογίες στην επίμαχη οδηγία, έχοντας ταχθεί κατηγορηματικά κατά της μείωσης των ορίων ηλικίας, ώστε να μην επιτραπεί σε νέες και νέους από την ηλικία μόλις των 17 ετών να οδηγούν φορτηγά, αλλά και από 18 χρονών να οδηγούν λεωφορεία.
Οι τροπολογίες της κας Κουντουρά τόσο για την διατήρηση των ορίων ηλικίας, αλλά και για υποχρεωτικές ιατρικές εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, δεν στηρίχθηκαν από τις ομάδες βουλευτών του Ευρωκοινοβουλίου, οι οποίες αγνόησαν έτσι και τις προτροπές ελληνικών και ευρωπαϊκών Ινστιτούτων για την οδική ασφάλεια.
Το περιεχόμενο της παρέμβασης της κας Κουντουρά
Κάθε εβδομάδα σκοτώνονται 400 περίπου συμπολίτες μας. Σχεδόν κάθε σπίτι, κάθε οικογένεια βιώνει μια τραγωδία εξαιτίας ενός δυστυχήματος στην άσφαλτο.
Σε αυτή την αναθεώρησή της οδηγίας θα είναι καταστροφικό:
– 17χρονα παιδιά να οδηγούν τεράστια φορτηγά ακόμα και 40 τόνων.
– 19 χρονών παιδιά να οδηγούν λεωφορεία γεμάτα κόσμο, γυναίκες, μωρά, ηλικιωμένους.
Στοιχεία από χώρες όπου το ελάχιστο όριο ηλικίας ορίστηκε στα 18 έτη δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι νεότερης ηλικίας οδηγοί φορτηγών είναι πολύ πιθανότερο να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Έχουμε ευθύνη να νομοθετήσουμε, ώστε να μειώσουμε τους θανάτους και τους πολύ σοβαρούς τραυματισμούς που συμβαίνουν καθημερινά στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πως μπορούμε λοιπόν να επιτρέψουμε να δίνονται άδειες οδήγησης χωρίς καμία ιατρική γνωμάτευση, ούτε καν εξέταση όρασης; Να μην γίνονται συχνότερα επανέλεγχοι για την επιβεβαίωση της ικανότητας οδήγησης από μία συγκεκριμένη ηλικία και μετά και ειδικά όταν υπάρχουν σοβαρά υποκείμενα νοσήματα;
Πως μπορούμε να επιτρέψουμε να δίνονται άδειες οδήγησης για μηχανάκια χωρίς καμία πρακτική εκπαίδευση σε αυτά;
Φοβάμαι, ότι έτσι δεν μπορούμε να υπηρετούμε το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το Vision Zero, για μηδενικούς θανάτους από τροχαία μέχρι το 2050.
Συνάδελφοι, για ακόμα μια φορά σας καλώ να υπερψηφίσετε τις τροπολογίες μου και να απορρίψουμε αυτές τις προτάσεις που εξυπηρετούν συμφέροντα και κάνουν τους δρόμους μας πιο επικίνδυνους.
Σας καλώ να ψηφίσετε για να σωθούν ανθρώπινες ζωές!