Άνοδος της τάξης του 18,4% κατεγράφη στην αγορά αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών, τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της IATA.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, η συνολική ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), αυξήθηκε κατά 18,4% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2023 (19,8% για τις διεθνείς δραστηριότητες), «ηματοδοτώντας «την υψηλότερη ετήσια αύξηση των τονοχιλιόμετρων φορτίου (CTK) από τη θερινή περίοδο του 2021».
Το capacity αυξήθηκε κατά 14,6% σε σύγκριση με το 2023 (18,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες), γεγονός που σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την αύξηση της χωρητικότητας των αεροσκαφών.
Air cargo market in detail – January 2024 |
|
1% of industry CTKs in 2023 |
Πνέει ούριος άνεμος στην Ευρώπη
Σύμφωνα με την IATA, οι μεταφορείς της Ευρώπης είδαν τον όγκο των αεροπορικώς μεταφερόμενων φορτίων να αυξάνεται κατά 16,4% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον Δεκέμβριο του 2023, οι επιδόσεις του air cargo ανήλθαν στο 8,6%.
Οι αεροπορικοί μεταφορείς της περιοχής επωφελήθηκαν από την ισχυρή ανάπτυξη των διεθνών CTK στην αγορά εντός Ευρώπης (+18,4%) και στη διαδρομή Ευρώπης – Ασίας (+27,5%).
Τα κέρδη στην διαδρομή Μέσης Ανατολής – Ευρώπης (+46,1%) ωφέλησαν επίσης τους αερομεταφορείς στην περιοχή. Η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 12,5% τον Ιανουάριο του 2024 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023.
Η οικονομική επιβράδυνση στην Κίνα προκαλεί αβεβαιότητα
«Η ζήτηση στο air cargo αυξήθηκε κατά 18,4% από έτος σε έτος τον Ιανουάριο. Αυτό είναι ένα δυνατό ξεκίνημα του έτους. Ειδικότερα, ο αναπτυσσόμενος τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να βοηθά τη ζήτηση στο air cargo να κινηθεί πάνω από την ανάπτυξη τόσο στο εμπόριο όσο και στην παραγωγή από το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Το αντίβαρο σε αυτά τα καλά νέα είναι η αβεβαιότητα για το πώς θα εξελιχθεί η οικονομική επιβράδυνση της Κίνας. Αυτό θα είναι στο μυαλό των στελεχών στο air cargo που θα συναντηθούν στο IATA World Cargo Symposium», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.