Οι Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι της Αυστρίας (ÖBB) εγκαινίασαν το πρώτο νέας γενιάς Railjet της Siemens Mobility, ένα νέο τρένο με πολλές καινοτομίες, που αρχικά θα δρομολογηθεί στη γραμμή Βιέννη – Feldkirch.
Εξαιρουμένης της μηχανής, το τρένο αποτελείται από εννέα βαγόνια, έχει μήκος περίπου 240 μέτρα και διαθέτει 532 συνολικά θέσεις.
Τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν high-tech 30% ελαφρύτερα βαγόνια, γεγονός που συνεπάγεται λιγότερες πρώτες ύλες κατά την παραγωγή, ενώ κάνουν τη λειτουργία του τρένου πιο οικονομική σε όλο τον κύκλο ζωής του, καθώς καταναλώνει λιγότερη ενέργεια, ειδικά στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα.
Unsere Highlights im #RailjetNewGen:
➡️ Mehrfach verstellbare Sitze in der 1. und 2. Klasse
➡️ Induktive- & USB-Ladestationen
➡️ Barrierefreier Niederflureinstieg
➡️ WLAN u.v.m.👉 Alle Details: https://t.co/2iMWRG2rYJ pic.twitter.com/en60ZlLZBc
— ÖBB (@unsereOEBB) March 22, 2024
Διαθέτουν παράθυρα που είναι ραδιοδιαπερατά για βελτιωμένη λήψη σήματος κινητής τηλεφωνίας. Τα, κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, παράθυρα έχουν μια ειδική δομή με ακτίνα λέιζερ που μετά βίας ανιχνεύεται από τους επιβάτες. Αναπτύχθηκαν από τη Siemens και μεταδίδουν ισχύ σήματος που είναι 50 φορές ισχυρότερη από ένα τυπικό γυαλί. Μάλιστα, οι μετρήσεις που έγιναν σε ένα ÖBB Railjet που είναι ήδη σε λειτουργία έδειξαν ότι ο διαθέσιμος χρόνος λήψης 4G σήματος αυξάνεται κατά 33%.
Να σημειωθεί ότι, το νέας γενιάς Railjet αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε από τη Siemens Mobility στη Βιέννη και βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα των τρένων Nightjet.
Αρχικά η ÖBB παρήγγειλε 8 τρένα, ωστόσο προχώρησε σε νέα παραγγελία για επιπλέον 19, με τη Siemens Mobility να παραδίδει συνολικά 27 νέας γενιάς Railjet.