Με υψηλές ταχύτητες ολοκλήρωσε το α’ τρίμηνο του 2024 η αγορά νέων λεωφορείων, καθώς σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 41,3%.
Στον αντίποδα, κατά το εξεταζόμενο διάστημα, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών (ελαφρά και βαρέα) κατέγραψαν πτώση της τάξης του 6,1%.
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 12.478 | 13.284 | -6,1% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 790 | 1.119 | -29,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 19 | 14 | +35,7% |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 | Μεταβολή 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 36.681 | 33.772 | +8,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 2.877 | 3.064 | -6,1% |
Καινούργια λεωφορεία | 89 | 63 | +41,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάρτιος 2024 | Μάρτιος 2023 | % (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος-Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος–Μάρτιος 2023 | %(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 5,6% | +0,7 | 6,0% | 5,7% | +0,3 |
A-SUV | 2,7% | 1,1% | +1,7 | 2,2% | 1,1% | +1,1 |
(A TOTAL) | (9,1%) | (6,7%) | (+2,4) | (8,2%) | (6,8%) | (+1,5) |
B | 23,7% | 25,5% | -1,8 | 26,2% | 30,7% | -4,5 |
B-SUV | 31,5% | 26,8% | +4,7 | 30,5% | 25,9% | +4,6 |
(B TOTAL) | (55,2%) | (52,4%) | (+2,9) | (56,7%) | (56,6%) | (+0,1) |
C | 5,8% | 7,7% | -1,9 | 7,6% | 7,1% | +0,5 |
C-SUV | 21,4% | 23,8% | -2,5 | 19,3% | 21,8% | -2,4 |
(C TOTAL) | (27,1%) | (31,5%) | (-4,3) | (26,9%) | (28,9%) | (-2,0) |
D | 1,5% | 2,0% | -0,5 | 1,8% | 1,3% | +0,5 |
D-SUV | 4,4% | 5,9% | -1,5 | 4,3% | 4,9% | -0,6 |
(D TOTAL) | (6,0%) | (7,9%) | (-1,9) | (6,1%) | (6,2%) | (-0,1) |
E | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,1 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | -0,0 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,5%) | (+0,2) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,3% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,3% | 0,4% | +0,9 | 1,0% | 0,4% | +0,7 |
(SUV TOTAL) | (60,7%) | (58,3%) | (+2,4) | (57,0%) | (54,3%) | (+2,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
3/2024 | 3/2023 | % μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος-Μάρτιος 2024 | Ιανουάριος-Μάρτιος 2023 | %(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Φεβ. ‘24 | |
Βενζίνη | 41,7% | 44,3% | -2,7 | 40,5% | 44,2% | -3,7 | 35,5% |
Πετρέλαιο | 8,1% | 12,2% | -4,1 | 10,6% | 16,6% | -6,0 | 12,9% |
Υβριδικά (HEV) | 37,4% | 28,8% | +8,6 | 37,3% | 27,2% | +10,2 | 28,9% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 9,9% | 11,6% | -1,7 | 9,8% | 9,4% | +0,4 | 19,3% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,7% | 2,7% | +0,0 | 1,7% | 2,4% | -0,7 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία ACEA, η αγορά των επιβατικών κινήθηκε τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος2024 | Φεβρουάριος 2023 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 883.608 | 802.435 | +10,1% |
ΕΕ 14(2) | 770.534 | 701.966 | +9,8% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 910.173 | 828.437 | +9,9% |
Ελλάδα | 11.451 | 9.956 | +15,0% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.