Οι επιβάτες και τα δρομολόγια των άγονων γραμμών στηρίζουν την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους επιβάτες (συμπεριλαμβάνεται ο Προαστιακός και τα λεωφορεία) ανήλθαν πέρσι στα 48,5 εκατ., έναντι 12,3 εκατ. των εμπορευμάτων.
Εάν στα 48,5 εκατ. των εσόδων από τους επιβάτες, προστεθούν και τα 40 εκατ. των άγονων γραμμών, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η εστίαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στις επιβατικές και όχι στις εμπορευματικές μεταφορές.
Μάλιστα, τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών εμφανίζονται μειωμένα το 2016, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα έσοδα του 2015, λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ από 13% σε 24% (την μεταβολή αυτή, την επιβαρύνθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σύνολό της – η απώλεια των εσόδων εκτιμάται στο ποσό των 5 εκατ. περίπου).
Αντίστοιχα, τα έσοδα εμπορευμάτων εμφανίζονται μειωμένα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2015, λόγω της κατάληψης της σιδηροδρομικής γραμμής στον σταθμό της Ειδομένης από οικονομικούς μετανάστες. Η εταιρεία σχημάτισε πρόβλεψη περί τα 4,5 εκατ., ζητώντας αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο.
Συνοπτικά, ο κύκλος εργασιών, κατά την χρήση του 2016, ανήλθε σε 60,8 εκατ. (χωρίς την αποζημίωση των άγονων γραμμών), έναντι 68,7 εκατ. την αντίστοιχη χρήση του 2015, παρουσιάζοντας μείωση 11,51%.
Το τελικό αποτέλεσμα προ φόρων ανήλθε σε κέρδη 3,58 εκατ., έναντι κερδών 2,74 εκατ. την χρήση του 2015, σημειώνοντας αύξηση 30,45%.
Φώτης Φωτεινός