Επανεκκινούν οι εργασίες για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας (Άλσος Βεΐκου – Γουδή), την οποία κατασκευάζει η ΑΒΑΞ.
Του Φώτη Φωτεινού
Όπως ανέφερε χθες, κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μετόχων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, η εταιρεία και οι εργαζόμενοι (πραγματοποιούν απεργία εδώ και πολλές ημέρες) θα ξεκινήσουν νέες διαπραγματεύσεις, ώστε «να βρεθεί μία λύση μέσα σε εύλογα περιθώρια, καθώς το σωματείο ζητά αυξήσεις της τάξεως του 15%».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του έργου, η διοίκηση της εταιρείας υποστήριξε πως, στο σκέλος της δικής της ευθύνης, οι εργασίες είναι εντός συμβατικού χρονοδιαγράμματος. Ωστόσο, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της παράδοσης των εργοταξίων των σταθμών από την ΕΡΕΤΒΟ, που εκτελεί τη σύμβαση των πρόδρομων εργασιών, καθώς εκκρεμεί η παράδοση ακόμη 7 εκ των 14 σταθμών, που αναμένεται ως το τέλος του 2024, βάσει της ενημέρωσης από την Ελληνικό Μετρό.
Οι παραχωρήσεις και η Αττική Οδός
Οι «Κατασκευές», οι «Συμμετοχές» και οι «Νέες Επενδύσεις» είναι οι τρεις πυλώνες της στρατηγικής της ΑΒΑΞ, έτσι όπως την περιέγραψε, μιλώντας χθες στην ετήσια γενική συνέλευση, ο πρόεδρος, Χρήστος Ιωάννου.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Ιωάννου, οι κατασκευές, ως το core business του Ομίλου ΑΒΑΞ, θα συνεχίσουν να παράγουν ολοένα και περισσότερες ταμειακές ροές το επόμενο διάστημα, οι συμμετοχές σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις δημιουργούν ώριμες αποδόσεις και θετικές ταμειακές ροές, δίνοντας τη δυνατότητα είσπραξης σημαντικών μερισμάτων σε ετήσια βάση, ενώ οι νέες επενδύσεις θα τροφοδοτηθούν από την επικερδή δραστηριότητα στους τομείς των κατασκευών και των συμμετοχών.
Έχοντας ανεκτέλεστο, που την τελευταία τριετία αυξήθηκε από 1,2 σε 3,4 δισ. ευρώ και ώριμες συμμετοχές σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ που παράγουν σημαντικά μερίσματα, η ΑΒΑΞ, όπως αναφέρθηκε χθες, συμμετέχει σε διαγωνισμούς για νέα ΣΔΙΤ που ξεπερνούν τα 3,5 δισ. ευρώ.
Στις παραχωρήσεις, η ΑΒΑΞ θα απωλέσει τη διαχείριση της Αττικής Οδού, εξέλιξη που ίσως λάβει μια μικρή παράταση πέραν του Οκτωβρίου.
Σχολιάζοντας την απώλεια της Αττικής Οδού, ο κ. Ιωάννου υποστήριξε ότι ο Όμιλος διαθέτει άλλες σημαντικές και προσοδοφόρες συμμετοχές, που μετριάζουν την απώλεια.
Ειδικότερα, όπως υπογράμμισε, εκτιμάται ότι οι ετήσιες εισπράξεις για την πενταετία 2024 – 2028 θα είναι 43 εκατ. ευρώ, όταν για τα έτη 2019 – 2023 ήταν κατά μέσο όρο 48 εκατ. ευρώ.
Γενικότερα, όπως επισημάνθηκε χθες από τη διοίκηση του Ομίλου ΑΒΑΞ, ο Όμιλος αναμένει φέτος σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης του ανεκτέλεστου, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ, αλλά και βελτίωση του περιθωρίου ΕΒΙΤDA.