Σημαντικές προσδοκίες καλλιεργούνται από την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης του Παρατηρητηρίου Οδικών Αξόνων Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου, τα οποία παρουσίασε στο 5ο Συνέδριο «Αναπτυξιακές Προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα», ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας:
-το 87,7% των ερωτώμενων επαγγελματιών συμφωνεί/μάλλον συμφωνεί πως η λειτουργία της Ο.Ο. θα δημιουργήσει νέους ορίζοντες συνεργασίας,
-το 76,9% συμφωνεί/μάλλον συμφωνεί πως η Ο.Ο. θα μεγαλώσει τον κύκλο εργασιών τους (με οικονομικούς όρους),
-το 98,5% πιστεύει πως η Ολυμπία Οδός θα συμβάλλει θετικά στην τουριστική κίνηση των περιοχών,
-το 92,4% πιστεύει πως η Ο.Ο. θα συμβάλλει θετικά στην εμπορική δραστηριότητα,
-το 100% των ερωτώμενων επαγγελματιών/φορέων θεωρεί πως θα αυξηθούν οι θετικές επιδράσεις της Ολυμπίας Οδού, με την παράλληλη ολοκληρωμένη λειτουργία και των άλλων μεγάλων οδικών αξόνων (Ιόνια οδός, Μορέας κλπ.).
Όπως υποστήριξε ο κ. Παπανικόλας, «οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που υλοποιούνται με τη μέθοδο παραχώρησης είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο, για τα συμφέροντα της χώρας, αναπτυξιακό πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών».
Μάλιστα, τα τελευταία δύο – τρία χρόνια της εγχώριας οικονομικής κρίσης, η χρηματοδότηση των οδικών έργων, με ευρωπαϊκά κεφάλαια, συνέβαλε στον περιορισμό και την μερική ανάσχεση της ύφεσης.
Σχετικά με την Ολυμπία Οδό, είναι ένα έργο που διέρχεται από πολλά αστικά κέντρα και τουριστικά θέρετρα, συνδέοντας μεγάλες αγροτικές περιοχές, με εξαγωγικό προσανατολισμό (Κορινθία, Αχαΐα, Αιτ/νια, Ηλεία).
Τα οφέλη από την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου πολλά, όπως βελτίωση επιπέδου οδικής ασφάλειας, μείωση του χρόνου μετακίνησης Αθήνα – Πάτρα (ελαφρά οχήματα κατά 25 λεπτά, βαρέα οχήματα κατά 36 λεπτά), υψηλό επίπεδο οδικής εξυπηρέτησης, αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας, μείωση εκπομπών ρύπων και μείωση λειτουργικού κόστους οχημάτων (καυσίμων, συντήρησης, ελαστικών).