Η είσοδος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά «στη νέα εποχή» συζητήθηκαν στο ΔΣ του ΕΒΕΠ, παρουσία της διευθύνουσας συμβούλου της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ), Ισμήνης Παπακυρίλλου, και του διευθύνοντα συμβούλου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Αναλυτικότερα, καλωσορίζοντας τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ναυπηγείων, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι το ΕΒΕΠ παρακολουθεί «εκ του σύνεγγυς» τις εξελίξεις ανάπτυξης της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας, σημειώνοντας ότι αποτελεί θετική εξέλιξη η ανάκτηση και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ανοίγει ένα νέο τεράστιο κεφάλαιο για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας.
«Όραμα του Επιμελητηρίου μας είναι», όπως είπε ο Β. Κορκίδης, «το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας να γίνει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη μιας σύγχρονης ανταγωνιστικής ελληνικής βιομηχανίας, με εξωστρεφή προσανατολισμό, η οποία θα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις συντήρησης, επισκευής και κατασκευής εμπορικών και πολεμικών πλοίων, θα παράγει εξαγώγιμα προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας και θα απασχολεί άριστα εξειδικευμένο επιστημονικό και εργατοτεχνικό προσωπικό».
Μάλιστα, παρατήρησε, πως η τεχνολογική αναβάθμιση του εξοπλισμού και ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων στις σύγχρονες απαιτήσεις θα δώσει δουλειά σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε πλήθος μικρότερων ναυπηγοεπισκευαστικών και βιομηχανικών μονάδων στην ευρύτερη περιοχή.
Εκτενή αναφορά στην «νέα σελίδα» των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο οποίος τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «οι εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι η μεγαλύτερη αυτοτελής βιομηχανική εγκατάσταση, μετά από τα διυλιστήρια της χώρας. Από τον Μάιο του 2023, άρχισε μια καινούργια περίοδος. Αυτή τη στιγμή, έχουν επισκευασθεί πάνω από 15 πλοία στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Προχθές, φιλοξενούσαμε παράλληλα, πέντε πλοία, που αποτελεί μια εικόνα που έχει να δείξει το Ναυπηγείο πάνω από 15 χρόνια. Είμαστε σε θέση να φιλοξενούμε στις δεξαμενές μας μεγάλα πλοία. Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά μας έχουν εμπιστευθεί πλοία Ελλήνων εφοπλιστών, πλοία από την διεθνή αγορά, όπως για παράδειγμα MSC. Παράλληλα, κάνουμε σημαντικές συντηρήσεις και προγράμματα αναβάθμισης εξοπλισμού και βελτιώνουμε καθημερινά τις υποδομές μας».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε, επίσης, ότι «μόλις το 5% των ναυπηγήσεων γίνεται στην Ευρώπη. Δεν μπορεί να προχωρήσει η ναυπηγική βιομηχανία εάν είναι αποκλεισμένη από ευρωπαϊκά κονδύλια, που θα συμβάλουν στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Μόνο στον τομέα των αμυντικών εξοπλισμών, η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να ξοδέψει πάνω από 160 δισ. ευρώ για τη ναυπήγηση πλοίων και υποβρυχίων τα επόμενα 15 χρόνια».
Καταλήγοντας, ο επεσήμανε ότι «στόχος είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά να είναι υψηλής παραγωγικότητας, μια πολύ σοβαρή επισκευαστική μονάδα που θα επισκευάζει και πλοία LNG. Θέλουμε, μεταξύ άλλων, να επισκευάζουμε και να κατασκευάζουμε Mega yachts.
Τέλος, στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θέλουμε να παραμείνουν ως τα βασικά Ναυπηγεία που εξυπηρετούν το Πολεμικό Ναυτικό σε επισκευές και νέες κατασκευές».