Στην παροχή πρόσθετης χρηματοδότησης, ύψους 60 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή και την αναβάθμιση χώρων ασφαλούς και προστατευμένης στάθμευσης προχώρησε η Κομισιόν.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Ειδικότερα, ανταποκρινόμενη στις εκκλήσεις της IRU και της βιομηχανίας για βελτιωμένες εγκαταστάσεις για τους επαγγελματίες οδηγούς, η Κομισιόν ανακοίνωσε ένα νέο πακέτο χρηματοδότησης 60 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ.
Αυτή η χρηματοδότηση, που διατέθηκε στο πλαίσιο της πρόσκλησης για το μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» για το 2023, έχει χορηγηθεί σε πάνω από 10 έργα από επτά χώρες της ΕΕ για την κατασκευή ή την αναβάθμιση εγκαταστάσεων ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών.
Η EU Advocacy Director της IRU, Raluca, Marian δήλωσε: «Οι οδηγοί φορτηγών της ΕΕ υποφέρουν από σοβαρή έλλειψη χώρων στάθμευσης και ανάπαυσης, η οποία επίσης αποθαρρύνει πολλούς από το να ενταχθούν σε αυτό το ζωτικής σημασίας επάγγελμα».
Σύμφωνα με την ίδια, «Αυτά τα επιπλέον 60 εκατ. ευρώ που διατέθηκαν από την Κομισιόν είναι ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση της έλλειψης οδηγών στην ΕΕ. Παρέχοντας ασφαλείς και προστατευμένους χώρους στάθμευσης φορτηγών, μπορούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς και να ενθαρρύνουμε περισσότερους ανθρώπους να εισέλθουν στο επάγγελμα».
Αυτή η επένδυση βασίζεται στα 141 εκατ. ευρώ που είχαν ήδη διατεθεί κατά την προηγούμενη νομοθετική περίοδο, η οποία υποστήριξε την ανάπτυξη περίπου 70 εγκαταστάσεων στάθμευσης φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ.
Η Κομισιόν αναμένεται να ανακοινώσει νέα χρηματοδότηση ύψους 320 εκατ. ευρώ έως τον Σεπτέμβριο του 2024.
Από την πλευρά της, η IRU κάλεσε την Κομισιόν να αναπτύξει ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ.
Μάλιστα, όπως επισημαίνεται, το σχέδιο πρέπει να καλύπτει δύο βασικούς τομείς. Πρώτον, την προσαρμογή των κανόνων επιλεξιμότητας ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ειδικές ανάγκες των έργων στάθμευσης φορτηγών, διευκολύνοντας τη συμμετοχή μικρότερων επενδυτών, φορέων εκμετάλλευσης χώρων στάθμευσης και ενδιαφερόμενων εταιρειών μεταφορών. Δεύτερον, την ενσωμάτωση προγραμμάτων προώθησης και κατάρτισης για να βοηθηθούν οι μικρότερες οντότητες να κατανοήσουν και να αποκτήσουν πρόσβαση στις ευκαιρίες χρηματοδότησης της ΕΕ.
«Η ασφαλής στάθμευση είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της ευημερίας των οδηγών και τη διασφάλιση ότι έχουν την υποστήριξη και την υποδομή που απαιτούνται για να ευδοκιμήσουν επαγγελματικά» καταλήγει η IRU.