Η Κομισιόν αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στη Βουλγαρία [INFR(2024)2075], στην Τσεχία [INFR(2024)2026], στη Δανία [INFR(2024)2086], στην Εσθονία [INFR(2024)2087], στην Ιρλανδία [INFR(2024)2090], στην Ισπανία [INFR(2024)2088], στην Κροατία [INFR(2024)2024], στην Ιταλία [INFR(2024)2091], στη Λετονία [INFR(2024)2092], στην Ουγγαρία [INFR(2024)2076], στη Μάλτα [INFR(2024)2093], στην Αυστρία [INFR(2024)2085], στην Πολωνία [INFR(2024)2027], στην Πορτογαλία [INFR(2024)2094], στη Ρουμανία [INFR(2024)2095], στη Σλοβακία [INFR(2024)2028)], και στη Φινλανδία [INFR(2024)2089] λόγω μη ορθής εφαρμογής ορισμένων διατάξεων του συστήματος επιδόσεων και χρέωσης τελών για τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (SES).
Οι κανονισμοί για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό [κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 549/2004 και κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 550/2004] απαιτούν από τα κράτη μέλη να κατανέμουν το κοινό κόστος μεταξύ των υπηρεσιών διαδρομών και των τερματικών υπηρεσιών αεροναυτιλίας με αναλογικό τρόπο, βάσει διαφανούς μεθοδολογίας.
Τα κράτη-μέλη πρέπει επίσης να συμπεριλάβουν στα οικεία σχέδια επιδόσεων κίνητρα για τη στήριξη της επίτευξης των στόχων επιδόσεων. Τα ζητήματα που εντοπίστηκαν αφορούν το ακατάλληλο επίπεδο ή την κατανομή των δαπανών που χρεώνονται στις αεροπορικές εταιρείες, καθώς και τα ανεπαρκή οικονομικά κίνητρα για τους παρόχους υπηρεσιών. Η εσφαλμένη εφαρμογή κανόνων της ΕΕ επηρεάζει όχι μόνο τα έσοδα των παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας αλλά και τα επίπεδα των τελών που καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες, ως πελάτες των εν λόγω παρόχων υπηρεσιών.
Για τον λόγο αυτόν, αποστέλλεται προειδοποιητική επιστολή στα εν λόγω 17 κράτη-μέλη, τα οποία έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να ανταποκριθούν και να άρουν τις ελλείψεις που επισημάνθηκαν από την Επιτροπή. Εάν δεν ληφθεί ικανοποιητική απάντηση, μπορεί να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.