Έως τα τέλη του 2028 αναμένεται η ολοκλήρωση της 1ης φάσης του master plan του αεροδρομίου της Αθήνας.
Του Φώτη Φωτεινού
Η πρώτη φάση του χωροταξικού σχεδίου αφορά στην εφαρμογή του «Σχεδίου 33ΜΑΡ» και αποσκοπεί στην αύξηση της δυναμικότητας των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου σε 33 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Κατόπιν σχετικού αιτήματος που κατέθεσε η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου, κατ’ εφαρμογή των προβλέψεων της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ), η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας αποδέχτηκε την τροποποίηση του χωροταξικού σχεδίου για την αύξηση της δυναμικότητας του αεροδρομίου, σε πρώτη φάση στα 33 εκατ. επιβάτες.
Η εφαρμογή του «Σχεδίου 33ΜΑΡ» συμπεριλαμβάνει:
-την επέκταση του κεντρικού κτιρίου του τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, αποτελούμενο κυρίως από νέες θέσεις επιβίβασης, με γέφυρα και μέσω λεωφορείων, επέκταση της αίθουσας ελέγχου check-in, που περιλαμβάνει νέα πρόσοψη τερματικού σταθμού, νέα αίθουσα διαλογής αποσκευών, συνοδευόμενη από επέκταση του χώρου παραλαβής αποσκευών, νέους εμπορικούς χώρους και χώρους γραφείων,
-την ανάπτυξη ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών για 32 θέσεις με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, δύο νέες γέφυρες οχημάτων και ένα κτίριο για τους φορείς επίγειας εξυπηρέτησης,
-την επέκταση του οδικού δικτύου πρόσβασης, καθώς και την κατασκευή νέου πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων.