Μπορεί οι επιβάτες να συρρικνώνονται στην εγχώρια ακτοπλοϊκή αγορά, ωστόσο το ίδιο δεν συμβαίνει για τα φορτηγά και αυτοκίνητα.
Επιμέλεια: Μ. Δημητρίου
Η διακίνηση επιβατών μειώθηκε, πέρσι, για 7η συνεχή χρονιά και μάλιστα, τα τελευταία επτά χρόνια, η κίνηση των επιβατών σημείωσε πτώση 46%, ποσοστό εξαιρετικά μεγάλο. Αντίθετα, η διακίνηση αυτοκινήτων και φορτηγών, σε εγχώριο επίπεδο, σημείωσε, πέρσι, αύξηση της τάξεως του 10% και 6% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της XRTC, η αύξηση του μεταφορικού έργου των αυτοκινήτων αποδεικνύει ότι η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών έχει θετική ανταπόκριση από τους χρήστες των Ι.Χ.
Η αύξηση της κίνησης των αυτοκινήτων (+10%), σε αντίθεση με την κίνηση των επιβατών προφανώς δείχνει ότι πολλοί επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς στέλνοντας τα αυτοκίνητα ασυνόδευτα με τα πλοία.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στην αγορά της Αδριατικής, όπου το σύνολο των εταιριών παρουσιάζει αύξηση στη διακίνηση αυτοκινήτων της τάξης του 11%.
Η εξέλιξη των φορτηγών
Η εικόνα στην κίνηση των μεταφορικού έργου των φορτηγών παρουσιάζει διαφορετική εικόνα από τις δυο παραπάνω κατηγορίες μεταφορικού έργου την περίοδο 2015-2016.
Η αύξηση που παρουσιάζει η ελληνική αγορά έρχεται ως απόρροια της ανοδικής τουριστικής κίνησης, ενώ η μείωση που παρουσιάζεται στην Αδριατική αποτελεί απόδειξη της πτώσης των εξαγωγών.
Στην ελληνική αγορά η κίνηση των φορτηγών συνεχίζει την ίδια ανοδική τάση του 2015, της τάξης του 6%.
Αντίθετα, η αγορά των φορτηγών στην Αδριατική δεν ακολουθεί την τάση της εγχώριας αγοράς, αφού παρουσιάζει μείωση της τάξης του 6%.