Στις πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί στην κατεύθυνση της αναβάθμισης του συγκοινωνιακού έργου αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Βασίλης Οικονόμου στο Growthfund Agora στην 88η ΔΕΘ.
Όπως είπε, η ανανέωση του 1/3 του στόλου των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, με νέα σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία αποτελεί μόνον την αρχή.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε ότι ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης διασφαλίζει τη συνέργεια ανάμεσα στις αστικές συγκοινωνίες και στο μετρό, που σε λίγες μέρες θα τεθεί σε λειτουργία. Πρόσθεσε δε ότι η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και του μετρό κόστισε στον Έλληνα πολίτη δύο δισ. ευρώ.
«Είναι μια τεράστια επένδυση, που γίνεται πρώτη φορά στα χρονικά τις τελευταίες 2 – 3 δεκαετίες», σημείωσε. Ακόμη, ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται, ώστε να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή. «Θα έχουμε καινούργια λεωφορεία, μετρό, όλα θα εκσυγχρονίζονται και θα ζητήσουμε από τους πολίτες να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια, πληρώνοντας το ένα ευρώ.
Όποιος εισηγείται να μην πληρώνουμε να το πει δημοσίως», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς, μιλώντας σε συζήτηση την οποία συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Φωτεινός από το metaforespress.gr, η εταιρεία μεταφέρει ημερησίως περίπου 800.000 επιβάτες, ενώ τα τελευταία χρόνια καταγράφεται μια σημαντική αύξηση της επιβατικής κίνησης. Συγκεκριμένα, μέσα στο 2023 καταγράφηκε αύξηση κατά 16,5%, ενώ μέσα στο πρώτο οκτάμηνο του 2024 η αύξηση ήδη προσεγγίζει το 10%.
«Μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα έχουμε ανανέωση του στόλου κατά 90%», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ κ. Στέφανος Αγιάσογλου. «Ο διαγωνισμός που μόλις ολοκληρώθηκε από το Υπουργείο μάς έδωσε τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία. Σε αυτά θα προστεθούν άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου, τα οποία θα αρχίσουμε να παραλαμβάνουμε και να βγάζουμε στην κυκλοφορία από τον Οκτώβριο.
Ταυτόχρονα προχωρά το νέο leasing. Μέχρι τον Ιούλιο του 2025 θα έχουμε 950 ολοκαίνουργα λεωφορεία, που θα αλλάξουν την εικόνα και θα αλλάξουν το προσφερόμενο προϊόν στον επιβάτη», σχολίασε ο κ. Αγιάσογλου.
Τα βασικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) κ. Γιάννης Τόσκας. Ο ίδιος επισήμανε ότι με την έλευση του μετρό «θα διαμορφωθεί μια νέα εικόνα στο γίγνεσθαι των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».
Για τις προσπάθειες αξιοποίησης των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ μίλησε ο κ. Παναγιώτης Μπαλωμένος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Αξιοποιούμε τη μεγάλη ακίνητη περιουσία της ΓΑΙΑΟΣΕ, ως αποκλειστικός διαχειριστής.
Προστατεύουμε την περιουσία που μας έχουν εμπιστευθεί. Αυτή τη στιγμή έχουμε 590 ενεργές μισθώσεις. Μπορούμε όμως πολύ καλύτερα. ‘Έχουμε δομήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα ωρίμανσης – αξιοποίησης και είμαστε σε θέση να αντλήσουμε επενδύσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει εργοτάξιο μετρό. Το μετρό είναι πλέον έτοιμο. Ήδη ξεκίνησαν οι δοκιμές. Όλοι οι σταθμοί είναι πανέτοιμοι», τόνισε ο κ. Γιώργος Τσαπρούνης, γενικός διευθυντής επικοινωνίας του Ομίλου Άκτωρ. Αναφερόμενος ειδικά στον σταθμό της Βενιζέλου, είπε χαρακτηριστικά ότι «είναι ένα κόσμημα, ένα ζωντανό μουσείο». Σύμφωνα με τον κ. Τσαπρούνη, «η Θεσσαλονίκη θα πρέπει να νιώθει περήφανη, καθώς το μετρό είναι όχι μόνο ό,τι πιο σύγχρονο αλλά και ό,τι πιο όμορφο».