«Πάρτι» κάνει η λαθρεπιβίβαση στον ΟΑΣΘ, καθώς υπολογίζεται σε άνω του 80% (!), όπως ανέφεραν, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ, τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, όσο και ο υφυπουργός, Βασίλης Οικονόμου.
«Είναι ευθύνη της διοίκησης του ΟΑΣΘ να “τελειώσει” το θέμα. Όπως το ίδιο έχω πει και στην Αθήνα. Πρέπει να σεβαστούμε και τον πολίτη, ο οποίος πληρώνει. Είναι θέμα κοινωνικής δικαιοσύνης», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Μεταφορών.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν, την περασμένη Πέμπτη, σε εκδήλωση για την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης, το ποσοστό των επικυρώσεων στα λεωφορεία εκτιμάται στο 12%.
Κάποιος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι “άλλοθι” για την λαθρεπιβίβαση αποτελεί ο γηρασμένος στόλος, κάτι το οποίο αλλάζει σταδιακά, καθώς στη Θεσσαλονίκη ανανεώθηκε το 1/3 του διαθέσιμου στόλου, με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία.
Συνοπτικά, από τις 1,6 εκατ. μετακινήσεις που διεξάγονται καθημερινά στη Θεσσαλονίκη, το 51% γίνεται με αυτοκίνητο, το 15% με δημόσιες συγκοινωνίες και το 9% με λοιπά μέσα, όπως ταξί, ενώ και το 25% δια μέσου περπατήματος.
Όταν παραδοθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης υπολογίζεται ότι με ΜΜΜ (λεωφορεία + μετρό), θα μετακινείται το 50%.
Θα παταχθεί η λαθρεπιβίβαση;
Δυο είναι οι τρόποι:
📌Η αύξηση των ελέγχων, μέσω της ενίσχυσης του σώματος ελεγκτών,
📌Η διαλειτουργικότητα των λεωφορείων με το μετρό, καθώς το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αποτελέσει ένα «κλειστό» σύστημα, με πύλες εισόδου / εξόδου.
Πάντως, τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται το υπουργείο Μεταφορών να ανακοινώσει συγκεκριμένα μέτρα για την λαθρεπιβίβαση / εισιτηριοδιαφυγή σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.