Μπαράζ επενδύσεων δρομολογούνται στις εγχώριες εμπορευματικές μεταφορές και τα logistics, με στόχο την ανάδειξη της χώρας ως διαμετακομιστικού κόμβου της ΝΑ Ευρώπης, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της εσωτερικής αγοράς, λόγω της ανόδου του ηλεκτρονικού εμπορίου και των ταχυμεταφορών.
Τα ανωτέρω ανέδειξαν, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο του ITC 2024 – 7ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΕΛΤΑ,
ο Δημήτρης Καλλιγέρης, Senior Vice President Supply Chain (GR) της ΟΒ-Streem (πρώην Streem Global), ο Βασίλης Μαγκλάρας, Διευθύνων Σύμβουλος της “Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο”, ο Γιάννης Σαραντίτης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της SARMED Logistics και ο Σωκράτης Μπαλτάς, Πρόεδρος της REDEPLAN.
Γρ. Σκλήκας, ΕΛΤΑ: Εντός του Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η συνένωση της ΕΛΤΑ Courier με τα ΕΛΤΑ
Εντός του Σεπτεμβρίου θα ολοκληρωθεί η συνένωση της ΕΛΤΑ Courier με τα ΕΛΤΑ, γεγονός που θα αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη, σύμφωνα με τον Γρηγόρη Σκλήκα, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΕΛΤΑ.
Όπως είπε, μέχρι τώρα, «τα στενά πλαίσια λειτουργίας, με αδράνειες Δημοσίου, δεν επέτρεψαν τη σύμπραξη αυτών των δύο “αδελφών” εταιρειών», οι οποίες, μετά τη συνένωσή τους, θα μπορούν να λειτουργούν υπό το ίδιο νομικό και λειτουργικό πλαίσιο, με πολλαπλά οφέλη για τους πελάτες.
Αναφερόμενος στα οφέλη της συνένωσης αυτής, ο κ. Σκλήκας αναφέρθηκε αφενός στην αποφυγή πολλαπλού κόστους για την ίδιες τις επιχειρήσεις, οι οποίες ήταν αναγκασμένες να συντηρούν τις ίδιες δομές προς εξυπηρέτηση του ίδιου πελάτη.
Αφετέρου στάθηκε στη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης, καθώς, όπως είπε, «θα μπορέσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες ταχυμεταφορών σε μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού της Ελλάδας».
Παράλληλα, σημείωσε ότι τα 145 καταστήματα υπηρεσιών ταχυμεταφορών μπορούν, μέσα στο διάστημα της συνένωσης των ΕΛΤΑ με τα ΕΛΤΑ Courier, να φτάσουν τα 1.000, ενώ στόχος είναι ο αριθμός αυτός να υπερβεί τα 1.600 σημεία εξυπηρέτησης σε διάστημα 2 χρόνων.
Αναφερόμενος στο βαθμό που επηρεάζεται ο Όμιλος ΕΛΤΑ από το νέο νόμο για τις θυγατρικές του Υπερταμείου, τόνισε ότι ήδη ο Όμιλος βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία ανάπτυξης και χρήσης του νέου αυτού πλαισίου.
Όπως είπε, τα μεγάλα στοιχεία που εισάγονται με το εν λόγω νομικό πλαίσιο είναι: πρώτον η δυνατότητα διαπραγμάτευσης στην αγορά με αντίστοιχους όρους με άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες και δεύτερον: η προσέλκυση στελεχών που θα επανδρώσουν τις λειτουργίες της εταιρείας, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ευρύτερων συνεργασιών με άλλες εταιρείες.
Τέλος, ο κ. Σκλήκας έδωσε μία μεγάλη είδηση, απευθύνοντας πρόσκληση σε εταιρείες του χώρου για την αξιοποίηση του «backbone» των ΕΛΤΑ, δηλαδή του ευρύτατου δικτύου διαβιβάσεων που διαθέτουν τα ΕΛΤΑ πανελλαδικά.
Δ. Καλλιγέρης, Streem Global: «OB-Streem», το όνομα του νέου σχήματος των Ομίλου Βεϊνόγλου και Streem Global
OB-Streem είναι το νέο όνομα της πλατφόρμας που προκύπτει από την ενοποίηση του Ομίλου Βεϊνόγλου με την logistics πλατφόρμα Streem Global της HIG, η οποία περικλείει ήδη τις εταιρείες του ομίλου Μακιός, Unit, Contrade και Nami της Σερβίας.
Η OB-Streem, η ενοποίηση της οποίας αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025, έχει παρουσία σε 9 χώρες, ξεκινώντας από Ελλάδα και Κύπρο και φτάνοντας μέχρι την Ουγγαρία, με στόχο να καταλήγει τελικά στην κεντρική Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Γερμανία.
«Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας την καθιστά κόμβο προσέλκυσης διεθνών ροών και επενδύσεων. Τα χαρακτηριστικά αυτά την αναδεικνύουν ως ένα ισχυρό διαμετακομιστικό κέντρο στην νοτιοανατολική Μεσόγειο», τόνισε ο Δημήτρης Καλλιγέρης, Senior Vice President Supply Chain (GR) της OB-Streem, εξηγώντας το όραμα πίσω από την ενοποίηση των εταιρειών.
«Σκοπός του εγχειρήματος είναι η δημιουργία μίας logistics πλατφόρμας, η οποία να μπορεί να συνδέει τις πύλες της Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη. Για να γίνει αυτό εφικτό απαιτείται η αξιοποίηση μεγάλων ροών διακίνησης, καθώς και η δημιουργία ισχυρών δικτύων και hubs μεγάλης κλίμακας», ανέφερε.
Εντός του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το Hull Logistics Center, το logistics hub που αναπτύσσει η Streem Development στην πρώην Χαλυβουργία Ασπροπύργου και τώρα βρίσκεται στη φάση των αδειοδοτήσεων.
Το Hull Logistics Center θα είναι το πρώτο tri-modal hub στην Ελλάδα που θα συνδέει παράκτιο μέτωπο με οδικούς άξονες, σιδηροδρομική γραμμή και ένα συγκρότημα αποθηκών εμβαδού 150.000 τ.μ.
«Η ολοκλήρωση της ενοποίησης των εταιρειών και η δημιουργία ενός ενιαίου φορέα λειτουργίας σε Ελλάδα και Βαλκάνια αποτελεί προτεραιότητα για τον Όμιλο.
Στοχεύουμε σε προσέλκυση διεθνών ροών που θα ενισχύσουν το ρόλο της χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα», τόνισε ο Δ. Καλλιγέρης.
Β. Μαγκλάρας, ΘΕΚ: Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο αναγνωρίζεται ως ένα στρατηγικό σχέδιο για τη ΝΑ Ευρώπη
Στη σημασία που θα έχει για τις συνδυασμένες μεταφορές της Ελλάδας, ενισχύοντας τη γεωπολιτική ισχύ της χώρας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η δημιουργία του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Βασίλης Μαγκλάρας.
Το ΘΕΚ, με ανάδοχο την κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, όπως υποστήριξε ο κ. Μαγκλάρας, αναγνωρίζεται, με τον πλέον επίσημο τρόπο, ως ένα στρατηγικό σχέδιο για την ΝΑ Ευρώπη και όχι μόνο για την Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, η εφοδιαστική αλυσίδα αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο για την ασφάλεια, τόσο της εμπορικής αλυσίδας, όσο και της παραγωγής.
Όπως εξήγησε ο κ. Μαγκλάρας, το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή, όπως σημείωσε, θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας.
Όπως ανέφερε, οι εμπορικές συζητήσεις για τη μίσθωση των αποθηκών του ΘΕΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς τα χαρακτηριστικά του Κέντρου το καθιστούν πλέον «μονοπώλιο» στην περιοχή, καθώς συνδέεται άμεσα με το τρένο, έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και βρίσκεται πολύ κοντά σε σημαντικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Ταυτόχρονα, όπως είπε, θα έχει όλα τα «πράσινα» χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για μεγάλες διεθνείς εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν στην αγορά.
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκλάρα, το Θριάσιο θα βοηθήσει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής και τους άλλους παραγωγικούς τομείς, καθώς οι μεγάλες επενδύσεις δημιουργούν ένα δικό τους αυτόνομο οικοσύστημα, ενώ θα ανοίξει και νέους εμπορικούς δρόμους και συνεργασίες.
Όπως είπε: «Μας δίνει ιδιαίτερη χαρά, το γεγονός ότι ένας μεγάλος χρηματοοικονομικός οργανισμός από τις ΗΠΑ θέλει να συμμετέχει ενεργά σε αυτό το έργο, αναγνωρίζοντάς μας ως μία στρατηγική υποδομή για την ευρύτερη περιοχή».
Τέλος, σχολίασε ότι, μέσα από τη γεωπολιτική κρίση, η Ελλάδα έχει αναδειχθεί ως ένας πυλώνας ειρήνης, σταθερότητας και οικονομικής ευημερίας.
Όσον αφορά την ευρύτερη στρατηγική του ομίλου της Goldair ο κ. Μαγκλάρας σχολίασε ότι: «Ο Όμιλος είναι σταθερά προσανατολισμένος προς το τρίπτυχο: Επενδύσεις, Εξωστρέφεια, Χρηστή Διοίκηση, καθώς μία κρίση μπορεί πάντα να είναι και μία ευκαιρία. Ο Όμιλος επενδύει σταθερά σε νέες αποθήκες και με την ολοκλήρωση του έργου του ΘΕΚ, η Goldair θα εισέλθει σε μία πιο δυναμική φάση ανάπτυξης και θα καταστεί ο κυρίαρχος της ελληνικής αγοράς στα logistics», δήλωσε ο κ. Μαγκλάρας.
Γ. Σαραντίτης, SARMED Logistics: Η Ελλάδα ενισχύεται στα logistics, οι επενδύσεις θα ενταθούν
Σαφώς ισχυροποιημένη είναι τα τελευταία χρόνια η θέση της Ελλάδας στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics, όπως τόνισε ο Γιάννης Σαραντίτης, Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της SARMED Logistics.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως υπογράμμισε, ότι βάσει της πρόσφατης αξιολόγησης της Παγκόσμιας Τράπεζας η χώρα μας ανέβηκε από την 42η, στην 19η θέση στον σχετικό παγκόσμιο δείκτη.
«Τα τελευταία χρόνια έχει κεφαλαιοποιηθεί το αφήγημα ότι η Ελλάδα αποτελεί πύλη εισόδου και διαμετακομιστικού εμπορίου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας», υπογράμμισε ο κ. Σαραντίτης.
Βασικοί παράγοντες για την ισχυροποίηση της χώρας είναι, σύμφωνα με τον κ. Σαραντίτη, η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, η ανάκαμψη της οικονομίας μετά την πολυετή κρίση και η ένταση των επενδύσεων.
Χαρακτήρισε, επίσης, ως καταλύτη την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της κατανάλωσης, με ανάδειξη του κρίσιμου ρόλου των εφοδιαστικών αλυσίδων, όπως και τις επενδύσεις, από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου, σε επίπεδο τεχνολογιών και υποδομών.
Ερωτηθείς για τις παθογένειες, ο Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της SARMED Logistics στάθηκε στον χαμηλό βαθμό ωρίμανσης των μεταρρυθμίσεων για απλοποίηση των διαδικασιών, την υστέρηση των επενδύσεων σε επιμέρους κρίσιμες υποδομές, ειδικά στον σιδηρόδρομο, αλλά και την υστέρηση στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Όσον αφορά στην πορεία της εταιρείας, ο κ. Σαραντίτης σημείωσε ότι πρόσφατα ολοκληρώθηκε ένας σχεδόν τριετής κύκλος ανάπτυξης της δυναμικότητας, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 20 εκατ. ευρώ και τον ετήσιο κύκλο εργασιών να υπερδιπλασιάζεται.
Μεταξύ άλλων, η SARMED Logistics εισήγαγε περίπου 80.000 τ.μ. κλειστών αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, εκ των οποίων 15.000 τ.μ. αφορούν σε ψυκτικούς θαλάμους και 10.000 τ.μ. σε εξειδικευμένες εγκαταστάσεις διαχείρισης E- Commerce.
Σ. Μπαλτάς, REDEPLAN: Η δημιουργία των Επιχειρηματικών Πάρκων σε Φυλή και Γκόνο θα ενισχύσει τα logistics
Ο Πρόεδρος REDEPLAN, Σωκράτης Μπαλτάς μίλησε για τη σημασία των υποδομών logistics και την ανάγκη για επενδύσεις που θα τηρούν τα πρότυπα ESG.
Ο κ. Μπαλτάς ανέφερε ότι τα logistics είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κλάδος όσον αφορά τη συνεισφορά στο εγχώριο ΑΕΠ και παρατήρησε ότι υπάρχουν εμφανή σημάδια για την βελτίωση των υποδομών, καθώς υπάρχει τεράστια ζήτηση για την ανάπτυξη των κτιριακών υποδομών που ακολουθούν τα πρότυπα ESG και επιδιώκουν να είναι state of the art.
Σχολίασε, δε, ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι υποδομές των επιμέρους τοπικών υποδομών, καθώς επηρεάζουν τη λειτουργική απόδοση μιας επιχείρησης Logistics.
Στη συνέχεια πρόσθεσε, ότι μία εταιρεία που εφαρμόζει τα πρότυπα ESG βελτιώνει σημαντικά της ανταγωνιστική της θέση.
Σχετικά με τα όσα έχουν συντελεστεί τον τελευταίο χρόνο, ο κ. Μπαλτάς παρατήρησε ότι η Πολιτεία διατηρεί ψηλά το ζήτημα των Επιχειρηματικών Πάρκων, προχωρώντας σε σημαντικούς διαγωνισμούς, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το logistics park στη Φυλή και την μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιριών του Ελαιώνα, καθώς και το αντίστοιχο πάρκο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη.
Καταλήγοντας ανέφερε ότι τα τελευταία 20 χρόνια υπάρχει μία σταδιακή αλλαγή παραδείγματος στο real estate των logistics, καθώς πλέον ο ιδιοκτήτης δεν είναι, συνήθως, και ο χρήστης της.