«Γεμίζουν» με φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων οι αυτοκινητόδρομοι – μέλη της Hellastron.
Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, στο ITC 2024 – 7o Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Hellastron και Διευθύνων Σύμβουλος της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», Δημήτρης Γκατσώνης 101 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων θα λειτουργούν σε 51 σημεία έως το τέλος του 2024.
Όπως είπε, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 79 φορτιστές σε 48 σημεία, κυρίως στους «ΣΕΑ», ενώ έως το τέλος της χρονιάς, τα σημεία θα φτάσουν τα 51 και οι φορτιστές τους 101, οι 60 εκ των οποίων θα είναι άνω των 100 kw (ταχυφορτιστές).
Σημειώνεται ότι στους αυτοκινητόδρομους οι φορτιστές είναι μόνο DC (ταχυφορτιστές).
«Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πάνω από 200 αυτοκίνητα θα μπορούν να φορτιστούν ταυτόχρονα», εξήγησε ο κ. Γκατσώνης.
Αναλύοντας τη μέση απόσταση των σημείων φόρτισης στους οδικούς άξονες από την Πάτρα έως της Θεσσαλονίκη, ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Hellastron σημείωσε πως σήμερα είναι 53 χλμ. και 137 χλμ. για ταχυφορτιστές άνω των 100 KW.
«Μέχρι το τέλος του έτους, η μέση απόσταση για τους φορτιστές θα μειωθεί στα 43 χλμ. και στα 68 χλμ. για τους φορτιστές άνω των 100 kw», τόνισε ο κ. Γκατσώνης.
Προσέθεσε ότι στόχος είναι τα σημεία φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους να απέχουν κατά μέσο όρο μεταξύ τους 45 χλμ. με 50 χλμ., ενώ ο αριθμός των φορτιστών θα αυξάνεται ανάλογα με τη ζήτηση.
Σύμφωνα με τον κ. Γκατσώνη, ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα αποτελεί η παροχή ενέργειας, με δεδομένη την αύξηση της χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε είναι δεδομένο ότι το δίκτυο θα χρειαστεί αναβάθμιση για να ανταπεξέλθει.
Ερωτηθείς για την υδρογονοκίνηση, ο κ. Γκατσώνης υποστήριξε πως παρακολουθούνται οι τεχνολογικές εξελίξεις, θα πάρει όμως τουλάχιστον 10 – 20 χρόνια για να τεθεί σε εμπορική χρήση.