Μειώθηκαν κατά 4,6% (ή κατά 6 εκατ. τονοχιλιόμετρα) το 2023 έναντι του 2022 οι εσωτερικές πλωτές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΕ, σύμφωνα με τη Eurostat.
Μεταξύ 2013 – 2023, η δραστηριότητα μεταφορών στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ ήταν ασταθής. Η δραστηριότητα μειώθηκε κάθε χρόνο την περίοδο 2014-2016. Αντιθέτως, μικρή αύξηση παρατηρήθηκε το 2017 (+0,5%), ακολουθούμενη ωστόσο από απότομη πτώση το 2018 (-10,9%) και άμεση ανάκαμψη το 2019 (+6,6%). Το 2022 καταγράφηκε άλλη μια απότομη πτώση με μείωση της τάξης του 9,8%.
Στην πρώτη θέση τα «μεταλλεύματα»
Σύμφωνα με τη Eurostat, οι κύριοι τύποι εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2023 ήταν «μεταλλεύματα», «οπτάνθρακες και διυλισμένα προϊόντα πετρελαίου», «χημικά, καουτσούκ και πλαστικό, πυρηνικά καύσιμα» και «γεωργικά προϊόντα».
Αυτές οι κατηγορίες αντιπροσώπευαν σχεδόν τα 2/3 (65,3%) του συνόλου των μεταφορών εμπορευμάτων στις εσωτερικές πλωτές οδούς της ΕΕ.
Σε σύγκριση με το 2022, οι μεγαλύτερες αλλαγές στο μερίδιο των διαφόρων τύπων αγαθών στις συνολικές επιδόσεις μεταφορών καταγράφηκαν για τον «άνθρακα και το αργό πετρέλαιο» με μείωση κατά 2,3% και τα «γεωργικά προϊόντα» (αύξηση κατά 1,3%).
Στην Ολλανδία ο υψηλότερος όγκος ανά κάτοικο
Εξετάζοντας τον όγκο των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν ανά κάτοικο, σε επίπεδο ΕΕ, κατά μέσο όρο 1 τόνος μεταφέρθηκαν στις εσωτερικές πλωτές οδούς.
Η Ολλανδία κατείχε τον υψηλότερο όγκο με 18,4 τόνους ανά κάτοικο, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (13,6 τόνους ανά κάτοικο) και το Λουξεμβούργο (7,2 τόνους ανά κάτοικο).
Όλες οι άλλες χώρες κατέγραψαν λιγότερους από 2,5 τόνους ανά κάτοικο το 2023.