Στον προσδιορισμό και την εξειδίκευση του φυσικού αντικειμένου για κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών των σιδηροδρομικών υποδομών σε περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας που επλήγησαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα των «Daniel» και «Elias», προχώρησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Αναλυτικότερα, τα προς εκτέλεση έργα που θα δημοπρατηθούν είναι:
α) Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’ ,με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
β) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
γ) Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 181.660.000€ (με ΦΠΑ).
δ) Εργασίες αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου – Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων (Χ.Θ. 12+500) έως τον Σ.Σ. Μηλεών (Χ.Θ. 28+200) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’, με προϋπολογισμό 1.860.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
ε) Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία ‘’Daniel’’, με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ (με ΦΠΑ).
Τα έργα θα τα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι της χώρας, μέσω «κλειστής» πρόσκλησης σε διαπραγμάτευση, βάσει του πλαισίου που καθιερώθηκε στα μέσα Σεπτεμβρίου 2023, για την άμεση εκτέλεση έργων σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.
Τα έργα αυτά είναι σημαντικά, καθώς με την ολοκλήρωσή τους, θα ενισχυθεί η χωρητικότητα / κυκλοφορία του σιδηροδρομικού δικτύου.