Ανοδικά κινείται η αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου στη χώρα μας, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ τόσο τον περασμένο μήνα όσο και από την αρχή του 2024.
Ειδικότερα:
9/2024 | 9/2023 | % 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.665 | 11.401 | -15,2% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 601 | 748 | -19,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 98 | 17 | +476,5% |
9μηνο 2024 | 9μηνο 2023 | % 2024/2023 | |
Καινούργια επιβατικά | 108.039 | 104.510 | +3,4% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 8.316 | 8.274 | +0,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 758 | 204 | +271,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Σεπτέμβριο, έχει ως εξής:
Segment | 9/2024 | 9/2023 | %(μονάδες μεριδίου) | 9μηνο 2024 | 9μηνο 2023 | % (μονάδες μεριδίου) |
A | 6,3% | 7,0% | -0,7 | 7,0% | 7,8% | -0,7 |
A-SUV | 2,3% | 3,0% | -0,7 | 4,1% | 2,3% | +1,8 |
(A TOTAL) | (8,6%) | (10,0%) | (-1,3) | (11,2%) | (10,1%) | (+1,1) |
B | 23,5% | 27,0% | -3,5 | 24,6% | 27,4% | -2,7 |
B-SUV | 29,9% | 23,2% | +6,7 | 30,9% | 25,4% | +5,5 |
(B TOTAL) | (53,4%) | (50,2%) | (+3,2) | (55,5%) | (52,7%) | (+2,8) |
C | 4,8% | 7,6% | -2,8 | 6,5% | 8,3% | -1,8 |
C-SUV | 23,1% | 23,1% | +0,0 | 18,8% | 20,8% | -2,1 |
(C TOTAL) | (27,9%) | (30,7%) | (-2,8) | (25,3%) | (29,2%) | (-3,9) |
D | 3,4% | 1,9% | +1,5 | 1,8% | 1,4% | +0,4 |
D-SUV | 4,8% | 5,6% | -0,8 | 4,1% | 4,9% | -0,9 |
(D TOTAL) | (8,2%) | (7,5%) | (+0,7) | (5,8%) | (6,3%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,7% | 0,6% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,1 |
(E TOTAL) | (0,7%) | (0,7%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
F-G-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,3% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,6%) | (0,4%) | (+0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,3% | -0,2 | 0,1% | 0,3% | -0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 1,1% | 0,6% | +0,5 |
(SUV TOTAL) | (61,2%) | (55,7%) | (+5,5) | (58,6%) | (54,1%) | (+4,5) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
9/2024 | 9/2023 | % (μονάδες μεριδίου) | 9μηνο 2024 | 9μηνο 2023 | % (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Αυγ. ‘24 | |
Βενζίνη | 28,7% | 40,2% | -11,6 | 38,2% | 43,2% | -5,0 | 34,9% |
Πετρέλαιο | 3,3% | 11,4% | -8,2 | 7,9% | 13,7% | -5,8 | 12,7% |
Υβριδικά (HEV) | 46,6% | 29,0% | +17,6 | 41,2% | 29,9% | +11,4 | 29,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 16,5% | 16,3% | +0,3 | 10,8% | 10,5% | +0,3 | 19,5% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,2% | -0,2 | 0,0% | 0,3% | -0,3 | 3,1% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 4,9% | 2,8% | +2,1 | 1,8% | 2,4% | -0,6 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε, για τον Αύγουστο, ως εξής:
8/2024 | 8/2023 | % | 8μηνο 2024 | 8μηνο 2023 | % | |
ΕΕ(1) | 643.637 | 787.812 | -18,3% | 7.180.492 | 7.078.200 | +1,4% |
ΕΕ 14(2) | 547.717 | 686.447 | -20,2% | 6.245.971 | 6.217.092 | +0,5% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 671.142 | 819.037 | -18,1% | 7.422.546 | 7.337.384 | +1,2% |
Ελλάδα | 8.149 | 10.368 | -21,4% | 98.374 | 93.109 | +5,7% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.