Ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, πραγματοποίησε σήμερα εκ νέου επίσκεψη στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, συνοδευόμενος από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Κώστα Ταγγίρη, τον πρόεδρο του ΟΣΕΘ, Γιάννη Καλογερούδη, και των επιτελείων τους, προκειμένου να επιθεωρήσει τα 14 λεωφορεία που ανατάχθηκαν και θα κυκλοφορήσουν ξανά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Ταυτόχρονα, συνεχάρη την διοίκηση του ΟΑΣΘ, του ΟΣΕΘ και το τεχνικό τους επιτελείο, για την ανάταξη των 14 λεωφορείων που συνέβη για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα και μάλιστα με ίδιους πόρους και με την συνδρομή των εργαζόμενων της εταιρείας.
Κατά την επίσκεψή του, κ. Οικονόμου δήλωσε: «Να συνεχίσουμε έτσι. Έχουμε και τα καινούρια λεωφορεία και τα αναταγμένα. Το πρόγραμμα μας κινείται βάσει χρονοδιαγράμματος. Η Θεσσαλονίκη σε σύντομο χρονικό διάστημα μαζί με το μετρό θα είναι πλήρως αλλαγμένη, αναβαθμισμένη και εκσυγχρονισμένη στο κομμάτι της αστικής συγκοινωνίας και γενικότερα του συγκοινωνιακού έργου».
Κατόπιν, ο υφυπουργός Μεταφορών, επιβιβάστηκε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΘ, Κώστα Ταγγίρη, στο λεωφορείο της γραμμής 38, από τη Νέα Ευκαρπία προς την πλατεία Αριστοτέλους, ώστε να αποκτήσει μια άμεση εικόνα του τρόπου λειτουργίας και εφαρμογής των πιλοτικών δρομολογίων της εισόδου των επιβατών από την «μπροστινή πόρτα» για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής.
Ο κ. Οικονόμου, μετά την αυτοψία δήλωσε: «Πολύ αισθητή είναι η αύξηση στις επικυρώσεις εισιτηρίων που καταγράφηκε στις 20 λεωφορειακές γραμμές, στη Θεσσαλονίκη, με την λειτουργία των πιλοτικών δρομολογίων «Μπροστινή Πόρτα» για τον έλεγχο της εισιτηριοδιαφυγής, τον τελευταίο μήνα.
Η καταπολέμηση της εισιτηριοδιαφυγής, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, καθώς όσο αυτή περιορίζεται τόσο θα θωρακίζεται και θα ενισχύεται η δημόσια συγκοινωνία και ο πολίτης θα απολαμβάνει ποιοτικότερες υπηρεσίες».
Τα αποτελέσματα μετά από ένα μήνα εφαρμογής της «μπροστινής πόρτας», οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων κατά 30% τον Σεπτέμβριο του 2024, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2023 (1.431.178 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2024, έναντι 1.098.280 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2023).
Στην Θεσσαλονίκη, είναι ήδη σε εφαρμογή τα παρακάτω πιλοτικά δρομολόγια στις εξής γραμμές:
Ο.Α.Σ.Θ. | |
4 | Καλαμαριά – Χαριλάου |
7 | Άγιος Ιωάννης – Πανεπιστήμιο |
11Τ | Πυλαία – Χαριλάου |
24 | Πλατεία Ελευθερίας – Χίλια Δένδρα |
26 | Καλλιθέα – Πλατεία Ελευθερίας |
28 | Ευκαρπία – Σκλαβενίτης – Παπαγεωργίου – Πανεπιστήμιο |
30 | Τριανδρία – Αποθήκη |
35 | Μετέωρα – Βενιζέλου |
37 | Ν.Σ. Σταθμός – Κρυονέρι |
38 | Νέα Ευκαρπία – Αριστοτέλους |
Ο.Σ.Ε.Θ. | |
42 | Κορδελιό – Κοιμητήρια Ευόσμου |
43 | Τοπικό Ευόσμου |
53 | Τοπικό Σίνδου |
53 Α | Τοπικό Σίνδου – Γ Φάση ΒΙΠΕΘ |
59 | Τοπικό Πευκών |
60 | Οικισμός Ν. 751 – Οικισμός Μακεδονία |
61 | Διασταύρωση – Χορτιάτης |
90 | Μάλγαρα – Κουφάλια |
91 | Τοπικό Λαγκάδα |
92 | Κουφάλια – Άθυρα – Ραχώνα |
Σημειώνεται ότι, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν αυξητική τάση για την επικύρωση των εισιτηρίων που απέφερε η πιλοτική λειτουργία των δρομολογίων «Μπροστινή Πόρτα», ενώ οι προβλέψεις για το επόμενο διάστημα εφαρμογής δείχνουν τον πολλαπλασιασμό της εισπραξιμότητας των κομίστρων.
Το μέτρο αυτό σχεδιάζεται να επεκταθεί στο σύνολο των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ μέχρι το τέλος του 2024.