Σε άνευ προηγουμένου επενδύσεις, συνολικού ύψους 18 δισ. δολ., έχουν προχωρήσει από το 2021 οι Έλληνες πλοιοκτήτες για νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG και LPG, σύμφωνα με νέα έρευνα της VesselsValue.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Και ο λόγος είναι απλός, αναφέρει η εταιρεία παροχής λύσεων ναυτιλιακών δεδομένων και διαχείρισης εμπορευμάτων Veson Nautical, οι ναυτιλιακές διαφοροποιούν τα χαρτοφυλάκιά τους από τις παραδοσιακές κατηγορίες πλοίων, όπως δεξαμενόπλοια, bulkers και εμπορευματοκιβωτίων.
Μάλιστα, η νέα έκθεση «Greek Speculative S&P Investments» αναφέρει ότι περίπου 13,8 δισ. δολ. έχουν δαπανηθεί σε 59 πλοία LNG και περίπου 4 δισ. δολ. σε 41 πλοία LPG.
Από την πλευρά τους, οι Έλληνες πλοιοκτήτες που ξόδεψαν περί τα 12,2 δισ. δολ. για 167 δεξαμενόπλοια, περίπου 4,1 δισ. δολ. για 109 πλοία bulker και περίπου 3,1 δισ. δολ. σε 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Σε μια δεκαετία που ορίζεται από ασταθείς αγορές και σεισμικές αλλαγές στη δυναμική της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υιοθετήσει τολμηρές επενδυτικές θέσεις που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου», αναφέρει ο Dan Nash, Associate Director of Valuation & Analytics της VesselsValue.
Πρωτιά για την Capital Ship Management
Σύμφωνα με την έκθεση, η Capital Ship Management (Capital) με έδρα τον Πειραιά επενδύει περί τα 4,7 δισ. δολ. σε 15 μεγάλα πλοία LNG, 2 πολύ μεγάλα πλοία αμμωνίας (VLAC), 8 μεσαίου μεγέθους πλοία αερίου (MGC) και 4 πλοία διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Ακολουθεί η επίσης ελληνική Maran Gas Maritime (Maran) με συνολική επένδυση περί τα 3,3 δισ. δολ. για 15 μεγάλα πλοία μεταφοράς LNG.
Στην τρίτη θέση η Evalend Shipping με επενδύσει περίπου 3 δισ. δολ. για 12 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αερίου (VLGC), 2 MGC, 2 VLAC και 6 μεγάλα πλοία LNG.