Η Ελλάδα κατέχει τη 19η θέση στην κατάταξη αποτελεσματικότητας στα logistics της Παγκόσμιας Τράπεζας, με τον κλάδο να εισφέρει με 11,5% στο ΑΕΠ με αξία 23,8 δισ. ευρώ και να είναι ο σημαντικότερος μετά τον τουρισμό, ενώ η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου και ο νέος χάρτης αποθηκευτικών χώρων αναμένεται να ανεβάσουν περαιτέρω τον πήχη των προσδοκιών.
Αυτό επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Βασίλειος Ζεϊμπέκης, πρόεδρος ΔΣ της EEL κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του, στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II.
Στη συζήτηση που συντόνισε ο Φώτης Φωτεινός, δημοσιογράφος, metaforespress.gr τέθηκε επί τάπητος η σημασία των πολυτροπικών μεταφορών και των ωφελειών που μπορούν να προκύψουν για την οικονομία.
Αξίζει να σημειωθεί πως, το 67% των μεταφορών των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω του οδικού δικτύου, το 33% μέσω θαλάσσης, ενώ η συμμετοχή του σιδηροδρόμου είναι μόλις στο 0,3%.
Για τις νέες συνθήκες που έχουν προκύψει λόγω των πολέμων και τις ανατροπές στις συνδεσιμότητα μίλησε ο Στέφανος Αγιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της DB Schenker υπογραμμίζοντας πως ο κλάδος των μεταφορών ανταποκρίθηκε ουσιαστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο ένα μέσο δεν μπορεί να αποτελέσει λύση για την εφοδιαστική αλυσίδα για το λόγο αυτό η συνδεσιμότητα είναι απαραίτητη.
«Η Θεσσαλονίκη, λόγω του γεωπολιτική της θέσης μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πρώτη πύλη – είσοδο της χώρας, λόγω του σιδηροδρόμου» ανέφερε ο Στέλιος Αρχοντάκης, διευθύνων σύμβουλος VTG Rail Logistics Hellas.
«Πρόκειται για μύθο ότι οι οδικές μεταφορές απειλούνται από τις συνδυασμένες μεταφορές» τόνισε η Ηρώ Δουμάνη, γενική διευθύντρια της ΟΦΑΕ υπογραμμίζοντας πως οι οδικές μεταφορές, λόγω του κορεσμού που υπάρχει στον κλάδο έχουν ανάγκη και από άλλες μεταφορές. Η κα. Δουμάνη αναφέρθηκε στις ελληνικές επιχειρήσεις και στον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από επιχειρήσεις του εξωτερικού, ενώ επισήμανε πως στην Ευρώπη υπάρχουν 2 εκατ. κενές θέσεις οδηγών.
«Πάντα οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τις μεταφορές» σημείωσε η Ζωή Κολέτσα, διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece, ωστόσο, όπως είπε, σημασία έχει οι επιχειρήσεις να έχουν plan b προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται.