Στη δέσμευση του ποσού των 320 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης φορτηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη προχώρησε η Κομισιόν, στο πλαίσιο του Μηχανισμού «Connecting Europe Facility» (CEF).
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με την IRU, που με συνεχείς προσπάθειες έχει διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην εξασφάλιση αυτού του προϋπολογισμού-ορόσημου, «ο κλάδος των οδικών μεταφορών της ΕΕ έχει επιτύχει ένα σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι του προς ασφαλέστερες, πιο υποστηρικτικές συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς. … Οι νέοι χώροι στάθμευσης θα ωφελήσουν την ευημερία των οδηγών και θα βελτιώσουν την ασφάλεια των εμπορευμάτων, αντιμετωπίζοντας άμεσα βασικά ζητήματα ελκυστικότητας που υπονομεύουν το επάγγελμα του οδηγού».
Όπως σχολιάζει η EU Advocacy Director της IRU, Raluca Marian,: «Χαιρετίζουμε αυτή τη χρηματοδότηση. Έρχεται σε μια εποχή που η εύρεση οδηγών για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τώρα είναι η ώρα για τα ενδιαφερόμενα μέρη να εκμεταλλευτούν πλήρως αυτήν την ευκαιρία και να υποβάλουν έργα που βελτιώνουν απτά τον κλάδο.
Ωστόσο, αναγνωρίζουμε ότι αυτή είναι μια πρόκληση και ότι η χρηματοδότηση της ΕΕ από μόνη της δεν θα είναι επαρκής για την επίλυση του ζητήματος της στάθμευσης. Πολλά έργα δεν μπορούν να υλοποιηθούν επειδή οι τοπικές αρχές είτε αρνούνται να εκδώσουν τις απαραίτητες άδειες είτε καθυστερούν πολύ.
Η ΕΕ πρέπει να καταρτίσει, το συντομότερο δυνατό, ένα σχέδιο για την ολοκλήρωση του βασικού δικτύου της ΕΕ για ασφαλείς χώρους στάθμευσης φορτηγών και οι κυβερνήσεις θα πρέπει να μεταδώσουν την αίσθηση του επείγοντος στις τοπικές αρχές».
Έλλειψη ασφαλών χώρων στάθμευσης
Οι οδηγοί της ΕΕ αντιμετωπίζουν σημαντική έλλειψη ασφαλών χώρων στάθμευσης, που συχνά αναγκάζονται να ξεκουράζονται σε μη ασφαλείς ή κακώς εξοπλισμένες τοποθεσίες.
Αυτό το εκτεταμένο έλλειμμα έχει επηρεάσει την ασφάλεια των οδηγών και την ασφάλεια του φορτίου, συμβάλλοντας σε δύσκολες συνθήκες εργασίας που αποτρέπουν τους νεοφερμένους από το να ενταχθούν στο επάγγελμα. Η έλλειψη ασφαλών, προσβάσιμων χώρων ανάπαυσης έχει καταστήσει δύσκολη την πρόσληψη και τη διατήρηση οδηγών, επιδεινώνοντας τις ελλείψεις οδηγών στην ΕΕ.
Ως τις 21/1/2025 η υποβολή αιτήσεων
Με τις αιτήσεις ανοιχτές έως τις 21 Ιανουαρίου 2025, η IRU ενθαρρύνει όλους τους εν δυνάμει ενδιαφερόμενους του κλάδου να υποβάλουν αίτηση, καθώς επί του παρόντος υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με ένα νέο επόμενο γύρο χρηματοδότησης.