Τον κομβικό ρόλο των αερομεταφορών για την ελληνική οικονομία και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που κυοφορεί η απανθρακοποίηση του κλάδου με την βαθμιαία διείσδυση βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), πρώτα βιοκαυσίμων και στη συνέχεια συνθετικών καυσίμων, ανέδειξε η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε συνέδριο του ΚΑΠΕ.
Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια, το ΥΠΕΝ έχει ήδη στείλει προκοινοποίηση στην Κομισιόν για σχήμα στήριξης, οι πόροι για το οποίο δεν έχουν καθοριστεί, θα αφορούν ωστόσο το capex των σχετικών επενδύσεων και θα προέλθουν από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της ΕΕ, ένα νέο εργαλείο για τη στήριξη δράσεων απανθρακοποίησης που χρηματοδοτείται από τα έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών Ρύπων, με τον συνολικό «κουμπαρά» για την Ελλάδα να εκτιμάται σε 1,32 δισ. ευρώ.
Η κα. Σδούκου αναγνώρισε ότι υπάρχουν πραγματικά ζητήματα στον κλάδο, όπως οι τεχνικοί περιορισμοί, η υπερβολική ρύθμιση και η έλλειψη διαθεσιμότητας SAF σε σχέση με τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ και οι οποίοι έχουν ληφθεί υπόψη στη στοχοθεσία του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.
Γι’ αυτό απαιτείται η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δημόσιων και ιδιωτικών, των κυβερνήσεων και της Κομισιόν σε όλη την αλυσίδα αξίας των SAF για να δημιουργηθεί ένας ρεαλιστικός οδικός χάρτης με σαφείς μηχανισμούς στήριξης.
Η ίδια τόνισε δε την ανάγκη να προχωρήσουμε σε εγχώρια παραγωγή SAF, κατεύθυνση προς την οποία η Πολιτεία θα είναι αρωγός.